سلامت نیوز: با گذشت 13سال از ابلاغ قانونی که بیمارستان های خصوصی و دولتی را ملزم به اختصاص 10درصد از ظرفیت تخت های موجود به بیماران روانی می کرد ،بخش بهداشت ودرمان با کمبود4هزار تخت بیمارستانی برای بیماران روانی روبه روست.

دکتر عباسعلی ناصحی رئیس اداره سلامت روان وزارت بهداشت بااشاره به تصویب قانون اختصاص 10درصد از تخت های بیمارستانی به بیماران روانی در سال 78به خراسان گفت:بر اساس نیازسنجی انجام شده در سال گذشته حداقل به 11هزار تخت روانی در بیمارستان های کشور نیاز است که تنها 7هزار تخت از مجموع تخت های بیمارستانی به بیماران روانی اختصاص یافته است.

وی تصویب این قانون را در راستای انگ زدایی از بیماران روانی دانست و گفت:متاسفانه پس از گذشت 13سال تنها کمی بیشتر از 10درصد از بیمارستان های عمومی اقدام به ایجاد بخش روانی کرده اند که نشانگر موفق نبودن وزارت بهداشت در اجرای این قانون است.

 وی سوددهی نداشتن را علت بی میلی مدیران بیمارستان های عمومی برای اختصاص بخشی از ظرفیت خود به بیماران روانی دانست و خاطرنشان کرد:بسیاری از بخش های بیمارستانی مانند مغز و اعصاب،داخلی و عفونی نیز مانند بخش روانی سوددهی ندارد، اما آیا براساس این دیدگاه باید تعطیل شوند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha