مصرف داروهای ضد تشنج تأثیر نامناسبی بر روی ویتامین های بدن داشته كه با پیروی از یك رژیم غذایی صحیح می توان از بروز این مشكلات جلوگیری كرد.

دكتر سعیده طاهری متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: داروهایی كه به منظور كنترل تشنج در بیماری های صرع مورد استفاده قرار می گیرند ممكن است با توانایی بدن در جذب برخی از مداد مغذی مانند ویتامین ها و املاح و ویتامین های D و K و فولیك اسید  تداخل ایجاد كند.
وی بروز این تداخل را بیشتر در افراد مصرف كننده داروهای ضد صرع بسیارخفیف دانست و گفت: افرادیكه از دوزهای بالای دارو ضد تشنج و یا چندین دارو به طور همزمان مصرف می‌كنند و همچنین سالمندان، كودكان در سنین رشد، زنان باردار و افرادیكه تغذیه نامناسبی داشته از دسته افراد آسیب پذیری هستندكه در اثر مصرف داروهای ضد تشنج به كمبود ویتامین ها مبتلا می شوند.
طاهری همچنین مصرف قرص های ضد بارداری، آنتی بیوتیك و برخی از داروهایی كه برای درمان امراض قلبی، زخم های گوارشی و بیماری آسم  همراه با داروهای صرع مصرف می شود از علل ایجاد تداخل با داروها ضد تشنج عنوان كرد و افزود: ایجاد حمایت‌های تغذیه ای مناسب برای بهبود  این بیماران بسیار مفید بوده و با استفاده از مقادیر مناسب از مكمل های غذایی می توان اطمینان حاصل كرد كه نیاز روزانه به مواد مغذی در مبتلایان به صرع تأمین می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha