سلامت نیوز: نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ با بیان این که افزیش ۳۰ درصدی تعرفه پزشکی در شرایط کنونی به ضرر مردم است٬ گفت: با توجه به این که هم‌اکنون بیماران عمده هزینه سلامت را پرداخت می‌کنند افزایش مجدد تعرفه‌ها نارضایتی مردم را در پی خواهد داشت.

محمدرضا رضایی‌کوچی در گفت‌وگو با خانه ملت٬ با اشاره به تعرفه پیشنهادی سازمان نظام پزشکی مبنی‌بر افزایش ۳۰ درصدی هزینه‌های بخش سلامت٬ افزود: به‌طور حتم کمیسیون بهداشت و  درمان با این‌گونه اقدامات مخالف نیست اما هم‌اکنون افزایش تعرفه حوزه سلامت به ضرر مردم تمام می‌شود.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی٬ با بیان این که افزایش ۳۰ درصدی تعرفه پزشکی مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد می‌کند٬ گفت: هم‌اکنون بر اساس قانون ۷۰ درصد از هزینه بخش سلامت را بیمه و حدود ۳۰ را مردم باید پرداخد کنند٬ اما متأسفانه این موضوع در کشور محقق نشده  و بیماران مجبورند که افزون‌بر دو سوم هزینه را پرداخت کنند.

وی ادامه داد: با توجه به این که هم‌اکنون مردم و بیماران عمده هزینه سلامت را پرداخت می‌کنند اگر تعرفه‌ها افزایش چشمگیری داشته باشد مردم باید آن هزینه را تقبل کنند.

این نماینده مجلس هشتم٬ با تأکید بر این که مسئولان وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی باید از موازی‌کاری و بی‌برنامگی پرهیز کنند٬ یاد‌آور شد: مسئولان اگر به‌دنبال افزایش منطقی  و واقعی‌سازی تعرفه‌ها هستند٬ نخست باید اقدام به توسعه و سازماندهی بیمه‌ها کنند.

رضایی‌کوچی با بیان این که تغییر تعرفه بخش سلامت باید متناسب با تورم صورت گیرد، گفت: به‌طورحتم بیشترین تأثیر افزایش نرخ تورم در کشور بر حوزه بهداشت و درمان است که این موضوع فشار فراوانی را برای روی مردم می‌آورد.

نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم، با اشاره به اختصاص اعتبار ۱۶ درصدی بودجه سلامت کشور به سازمان‌های بیمه‌گر، گفت: با توجه به افزایش ۲۴ درصدی تورم در کشور تخصیص این میزان اعتبار به حوزه بیمه مناسب و کافی نیست.

طی بررسی‌های جامع توسط کمیسیون تعرفه و مالیات سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران تعرفه سال ۱۳۹۱ خدمات پزشکی و تشخیصی نسبت به تعرفه سال ۱۳۹۰ تا ۳۰ درصد افزایش و پیشنهاد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha