سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۳
کد خبر: 48015

رئیس مرکز تحقیقات توانبخشی در حوادث و بلایا گفت: تهیه نقشه خطر محل سکونت و آگاهی از مناطق مطمئن و خطر پذیر از ضروریات مقابه با حوادث و بلایای احتمالی است.

سلامت نیوز : دکتر خانکه در گفتگو با سینانیوز با اشاره به اینکه در مواجه با حوادث و بلایا اگر منتظر باشیم دولت‌ها و مدیران به کمک مردم بشتابند زمان حیاتی را از دست خواهیم داد گفت: جامعه آماده به جامعه‌ای اطلاق می‌شود که همه مردم آن آمادگی لازم برای مقابله با حوادث را داشته باشند.

وی یادآور شد: مراقبت فردی هر کس از خود مهم‌ترین اهمیت را در مقابله با حوادث دارد و هر فرد باید بداند چگونه برای سلامت خود باید تلاش کند که بدون آموزش‌های لازم ممکن نخواهد بود. رئیس مرکز تحقیات توانبخشی در حوادث و بلایا با بیان اینکه آموزش‌های رفتاری نیز در مواجه با حوادث اهیمت بسیاری دارد افزود: باید از مداخله در کارهایی که آموزش ندیده‌ایم بپرهیزیم زیرا در مواردی عوارض مداخله کردن در کاری که از آن آگاهی کاملی نداریم بسیار بیشتر از عدم مداخله خواهد بود. وی با بیان اینکه توصیه می‌شود هر خانواده نقشه خطر خانه خود را تهیه کند تصریح کرد: با در دست داشتن نقشه خطر محل سکونت از محل شیر گاز، آب، مناطق آسیب پذیر و نقاط مطمئن آگاهی داشته و در مواجه با حوادث سریع‌تر می‌تواند اقدام نماید. دکتر خانکه در پایان خاطر نشان کرد: توصیه می‌شود خانواده‌ها و اعضای آن محلی را برای حضور پس از حوادث و بلایای احتمالی در نظر داشته باشند تا در صورت وقوع حوادث در آن محل حضور یابند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha