سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۴
کد خبر: 48018

دبیر علمی بخش پرستاری کنگره جامعه جراحان با بیان اینکه ترس از مرگ شایع‌ترین علت ترس زنان از جراحی است، گفت: «در پژوهشی علل ترس از جراحی بر روی ۱۵۰ بیمار بررسی شد.»

سلامت نیوز : فرشته شگرد اظهار کرد: «در پژوهش من ۲۰ عنوان از قبیل ترس از اتاق عمل، ترس از بیهوشی، عفونت، خونریزی، فراموشی، از دست دادن کنترل، ترس از معلولیت جسمی، تغییر تصویر بدنی، بدشکل شدن محل عمل و... در پرسشنامه‌ای گنجانده شد که اغلب زنان ترس از مرگ را علت ترس از جراحی عنوان کردند.»وی ادامه داد: «البته در موارد بعدی ترس از معلولیت جسمی، تغییر تصویر بدنی و بدشکل شدن محل عمل فراوانی بیشتری داشته است اما در نتایج پژوهش‌هایی در تایلند و آمریکا اشاره شده که زنان بیشتر درباره ترس صحبت می‌کنند اما مردان هم به همین میزان ترس دارند ولی عنوان نمی‌کنند.»

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینا ؛ به گفته دبیر علمی بخش پرستاری کنگره جامعه جراحان، بخشی از پرسشنامه به اطلاعات دموگرافیک و بخشی به اطلاعات کلی در خصوص اتاق عمل اختصاص داشت. این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ارتش ادامه داد: «برنامه بخش علمی شاخه پرستاری جامعه جراحان از شهریور سال گذشته نوشته شد و طی فراخوانی از همه پرستاران در حوزه‌های مختلف ارتوپدی، جراحی عمومی، زنان، اورولوژی، جراحی مغز و اعصاب و... برای ارائه مقاله دعوت شد که در این کنگره ۳۶ مقاله به صورت سخنرانی و ۷ مقاله به صورت پوس‌تر ارائه می‌شود.»شگرد افزود: «تغذیه در پرستاری و گاستروستومی از مباحث مهمی بود که در کنگره امسال به آن توجه ویژه‌ای شد.»
وی گفت: «در کنگره امسال ۸ پنل با عناوین مراقبت و نگهداری لاپاراسکوپی، گاستروستومی، تغذیه در جراحی، مراقبت از بیمار در آی. سی. یو جراحی، پایش همودینامیک پس از جراحی، جایگاه آی. تی در پرستاری، آینده پژوهی، بیماری‌های زمینه‌ای و... برای پرستاران در نظر گرفته شد.»دبیر علمی بخش پرستاری کنگره جامعه جراحان یادآور شد: «بخش پرستاری این کنگره حدود ۲۰۰ شرکت کننده دارد و از ۱۶ تا ۲۰ اردیبهشت در حال برگزاری است.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha