نشست صمیمی معاون وزیر نفت در منابع انسانی و مدیریت و هیات همراه با کارکنان بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز در محل تالار اجتماعات بیمارستان بزرگ نفت برگزار شد.

کارکنان وزارت نفت از خدمات بهداشتی و درمانی بهره مند می شوند
سلامت نیوز :دکتر سلحشور در نشستی صمیمی به دغدغه های کارکنان این مرکز پاسخ داد نشست صمیمی معاون وزیر نفت در منابع انسانی و مدیریت و هیات همراه با کارکنان بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز در محل تالار اجتماعات بیمارستان بزرگ نفت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سلامت نیوز از اهواز دکتر سلحشور و هیات همراه در پایان نشست خود با مدیرعامل و نیز روسای مراکز بهداشت و درمان صنعت نفت در جنوب ، در تالار اجتماعات بیمارستان بزرگ نفت حضور یافته و به پرسش ها و دغدغه های کارکنان بهداشت ودرمان اهواز پاسخ دادند.

در این نشست که علاوه بر دکتر سلحشور ، دکتر کیان و دکتر کلانتری ، بهروزی ،مشاور وزیر نفت در امور ایثارگران ، فولادوند ، رئیس تدوین و هماهنگی مقررات استخدامی ، دفتری ، مدیرکل آموزش نیروی انسانی ، عاکفیان ، مدیرکل بهره وری و بهبود کارآفرینی وزارت نفت ، خنیفر ، مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران و نیز نژادحسینی ، رئیس هسته مرکزی گزینش حضور داشتند ، در ابتدا دکتر کلانتری ، رئیس بهداشت و درمان اهواز ، گفت : نیروهایی که در این نشست حضور پیدا کردند ، اساس این بهداشت و درمان را تشکیل داده و ما به وسیله آنان توانستیم به افتخارات بزرگی دست پیدا کنیم.

وی با تشکر از مقامات وزارت نفت به دلیل رسیدگی به وضعیت نیروهای پیمانکاری این مرکز ، افزود: مقام عالی وزارت در ارتباط باتبدیل وضعیت نیروهای شاغل در شرکت های پیمانکاری ، در حقیقت اتصال این افراد را به بدنه وزارت نفت نزدیک تر کردند. دکتر کلانتری همچنین اظهار امیدواری کرد: روند جذب نیروها در وزارت نفت تداوم یافته و این افراد همچون سایر کارکنان رسمی شاغل در وزارت نفت از خدمات بهداشتی و درمانی بهره مند شوند.

در ادامه ، مدیرکل دفتر بهره وری و بهبود کارآفرینی وزارت نفت با بیان این که با توجه به تاکید دکتر سلحشور ، مرکز پاسخگویی و اطلاع رسانی به ارباب رجوع در ارتباط با منابع انسانی در حوزه معاونت وی ایجاد شده است ، افزود: پیش از برگزاری این نشست ، فرم هایی بین کارکنان توزیع شده است که متقاضیان می توانند با مکتوب کردن درخواست خود و دریافت یک کد رهگیری ، پاسخ پرسش و یا درخواست خود را از طریق سامانه اطلاع رسانی معاونت منابع انسانی و مدیریت وزارت نفت دریافت کنند.

وی در ادامه تعداد درخواست های مکتوب شده را بالغ بر 200 درخواست ذکر کرد و گفت: در تقسیم بندی هایی که انجام دادیم ، درخواست هایی که دارای وزن بیشتری هستند را در جلسه مطرح و به بقیه از طریق سامانه پاسخ خواهیم داد. وی درخواست ها را از نظر ماهیت به دو دسته تقسیم کرد و افزود: یک دسته از درخواست ها مربوط به کارکنان رسمی است که بیشترین تقاضا را در خصوص استخدام یکی از فرزندان خود دارند و دسته دیگر مربوط به مساله تبدیل وضعیت نیروهای پیمانکاری است.

در ادامه این نشست دکتر سلحشور ، معاون وزیر در منایع انسانی و مدیریت پس از استماع درخواست ها و پرسش های کتبی و نیز شفاهی کارکنان بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز ، در خصوص شرایط و نحوه استخدام فرزندان کارکنان خانواده صنعت نفت ، گفت: در بخشنامه سومی که مقام عالی وزارت در خصوص مساله تبدیل وضعیت نیروهای پیمانکاری صادر کردند ، چندین بند وجود دارد که بر اساس آن برای نیروهای فرزند کارمند خانواده صنعت نفت تسهیلاتی قائل شدیم که انعقاد قرارداد مستقیم با فرزند کارمند متوفی ناشی از کار ، تخفیف یک ساله برای آن دسته نیروهایی که مدرک تحصیلی غیرمرتبط داشته و می بایست واجد پنج ساله سابقه در سیستم باشند و نیز تخفیف دو ساله برای دیپلمه های تا 8 سال سابقه کار از جمله این تسهیلات است.

وی افزود: افزایش سهمیه بومی و نیز اعطای امتیاز ویژه به فرزند پرسنل نفت در آزمون های استخدامی نیز از جمله راهکارهایی است که وزارت نفت در این خصوص اتخاذ کرده است. دکتر سلحشور در ادامه افزود: مدلی طراحی کردیم و درآن مدل ، مشاغلی را که ماهیت حاکمیتی دارند به دو بخش پشتیبانی و تخصصی تقسیم کردیم چرا که از نظر کارشناسی ، این مشاغل را جزو سازمان رسمی می دانیم.

 وی همچنین با بیان این که یک سازمان نباید مشاغل حاکمیتی خود را به بیرون واگذار کند ، خاطرنشان کرد: اما مشاغلی مانند فعالیت واحد فضای سبز ، آشپزخانه و غیره که جنبه تصدی گری دارد و به آن واژه حجمی اطلاق می شود را طبق بخشنامه دولت باید برون سپاری کرد .

بر همین اساس نمی توانیم با مشاغلی که جنبه تصدی گری دارند ، قرار داد مستقیم ببندیم . معاون وزیر نفت در منابع انسانی و مدیریت ادامه داد : مشاغل مذکور می توانند در قالب تعاونی قرار بگیرند. البته به دلیل این که این افراد از تعاونی ، ذهنیت مثبتی ندارند ، ممکن است احساس امنیت شغلی نکنند در صورتی که حقیقتا تعاونی، شکل خاصی از فعالیت خصوصی است که با نظارت و کمک وزارت نفت راه اندازی خواهد شد.

دکتر سلحشور افزود: تا پیش از این ، تعاونی ها به صورت خودجوش تشکیل می شد اما در حال حاضر ما خود ، تعاونی تشکیل داده و بر کار آن نظارت می کنیم.
وی خاطرنشان کرد: صنعت نفت مصمم است که همکاران را در تعاونی ها رها نکند .

وی در بخش دیگری از سخنان خود ، اظهار داشت: حدود 160 هزار نفر نیروی پیمانکاری در صنعت نفت وجود دارد که مجموع آن حدود چهار برابر مجموع نیروهای پیمانکاری دستگاه های دیگر است که به دلیل بالا بودن حجم کار ، این نیروها را در دسته بندی های مختلف قرار داده و ناچار شدیم که در بحث رسیدگی به وضعیت آنان ، به صورت مرحله به مرحله پیش برویم.

وی در خصوص رسیدگی به وضعیت نیروهایی که دارای کمبود سابقه با مدرک تحصیلی غیرمرتبط نیز تاکید کرد : به هر حال قوانین و مقرراتی وجود دارد و ما نمی توانیم بر خلاف آن عمل کنیم. اما کوچکترین روزنه ای که بتوانیم در قوانین و مقررات پیدا کنیم ، مساله را حل می کنیم. در ادامه این نشست ، خنیفر در خصوص جذب نیرو در صنعت نفت ، با بیان این که جذب و استخدام نیرو دارای قاعده خاصی است ، گفت: از 165 هزار نیروی پیمانکاری در صنعت نفت ، 65 هزار نفر مربوط به شرکت ملی نفت ایران بوده که در سامانه این شرکت ثبت شده اند. وی افزود: در حال حاضر مقدور نیست که به متقاضان استخدام پاسخگو باشیم چرا که ابتدا باید تکلیف نیروهای پیمانکار مشخص شود.

خنیفر در ادامه اظهار داشت : سالانه به 3 هزار نفر نیروی رسمی نیاز داریم چرا که به طور طبیعی عده ای از همکاران ما بازنشسته می شوند. همچنین در طرح های جدیدی که به مرحله اجرا می رسد ، به جذب نیروهای متخصص نیاز پیدا کرده و می بایست سمت های سازمانی خود را به وسیله آنان پر کنیم. وی خاطرنشان کرد: در حال برنامه ریزی هستیم که دو بار در سال اقدام به جذب نیرو کنیم. خنیفر همچنین اذعان داشت : طبق آمار موجود ، بهداشت و درمان صنعت نفت ، کار قرارداد مستقیم را به خوبی پیش برده که جای تقدیر و تشکر دارد.

فولادوند ، رئیس تدوین و هماهنگی مقررات استخدامی نیز در این نشست ، اشتغال را یکی از معضلات جامعه دانست و اظهار داشت: تاکید ما بر ورود نیرو از طریق آزمون استخدامی است. وی افزود: برای آن دسته از همکاران در شرف بازنشستگی که انتظار اشتغال یکی از فرزندان خود را دارند ، امتیاز ویژه ای در آزمون های استخدامی در نظر می گیریم.

وی همچنین با بیان این که همکاران تلاش کنند تا فرزندان آنان در رشته های مورد نیاز نفت ادامه تحصیل دهند ، تاکید کرد : بومی ها در آزمون استخدامی قطعا شانس بالایی دارند و این موضوع باعث افزایش رتبه آنان در آزمون تا 20 درصد خواهد بود.

در پایان این نشست دکتر سلحشور به اتفاق دکتر کیان ودکتر کلانتری و هیئت همراه از بخش های ccu و داخلی مردان بیمارستان بزرگ نفت اهواز بازدید و از بیماران بستری عیادت کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha