چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۹
کد خبر: 48033

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت:90 درصد افرادی که به کمردرد مبتلا می‌شوند، پس از سه ماه با ورزش بهبود می‌یابند.

سلامت نیوز : علی اصغر ارسطو با بیان این مطلب افزود: 5 تا 10 درصد افراد به کمردرد مزمن دچار می‌شوند و همین افراد 85 درصد هزینه‌های درمان کمردرد را به خود اختصاص می‌دهند.وی یاد آورشد: پیشگیری از کمردرد بسیار آسان‌تر از درمان این عارضه است. یکی از راه‌های پیشگیری از این بیماری، رعایت اصول آسان‌کاری است.ارسطو گفت: شیوه نامناسب زندگی و بی‌توجهی به اصول نشستن صحیح و کم‌تحرکی موجب فراهم شدن شرایط برای ابتلا به بیماری‌های ستون فقرات می‌شود. باید به این نکته توجه داشت که تحمل ستون فقرات از قدرت آن کمتر است و نباید با این تصور که به عنوان مثال قدرت بلند کردن جسم سنگینی وجود دارد، بیش از تحمل ستون فقرات از آن کار کشید.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: تقویت سیستم اسکلتی عضلانی بدن از طریق انجام ورزش‌های روزانه، تحت نظر فیزیوتراپ یا مربی تربیت‌بدنی می‌تواند مانع ابتلا به کمردرد شود. کم‌تحرکی پویایی بدن را کاهش می‌دهد.به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ ارسطو گفت: افرادی که روزانه برای مدتی طولانی پشت میز کار می‌نشینند هم می‌توانند با انجام تمرینات مناسب و حرکت دادن گردن و ستون فقرات، از بروز کمردرد جلوگیری کنند، به این ترتیب ابتلا به آرتروز 10 تا 15 سال به تاخیر می‌افتد. به این افراد توصیه می‌شود از بالشتک‌های کوچک مخصوص صندلی استفاده کنند.این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: شنا و آب‌درمانی می‌تواند در پیشگیری از ابتلا به کمردرد موثر باشد.ارسطو گفت: حدود 90 درصد کمردردها با انجام تمرینات ورزشی درمان می‌شود و تنها برخی اختلالات خاص نیازمند عمل جراحی هستند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha