چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۶

تحقیقات نشان می دهد، فزرندانی كه دوستان بیشتر و روابط اجتماعی بهتری دارند شادی و تحرك بدنی بالاتری خواهند داشت. دوعاملی كه كمبود آنها خطری جدی برای كودكان امروزی است.

سلامت نیوز : در این مطالعه که در دانشگاه بریستول انجام شد آمده است هر دوست اضافه برای یک کودک یا نوجوان سبب می شود فعالیت و نشاط بدنی او در تعطیلات آخر هفته حدود ده دقیقه بیشتر شود.

در این تحقیق با تعبیه دستگاه خاصی بر روی مچ دانش آموزان سال اخر 23 مدرسه ابتدایی بریستول، فعالیت های آنان به مدت یک هفته ارزیابی شد و همین مطالعه در سال اول دوره راهنمایی نیز بر روی این نوجوانان ادامه یافت که نتیجه به دست آمده نشان داد میانگین نشاط بدنی پسران در روزهای درسی 26 دقیقه و برای دختران 21 دقیقه است ، اما در تعطیلات آخر هفته این میانگین در پسران 45 دقیقه و برای دختران 36 دقیقه می شود. البته با ورود نوجوانان به مرحله راهنمایی میزان نشاط آنان به میزان 16 درصد برای پسران و 12 درصد برای دختران کاهش می یابد که دلیل این امر می تواند توجه کمتر والدین به آنها باشد.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ در این مطالعه ثابت شد فعالیت بدنی هر فردی که یک دوست به دوستانش اضافه می شود، در آخر هفته حدود ده دقیقه بیشتر می شود.با توجه به اینکه بی تحرکی ، تماشای بیش از حد تلویزیون و نشستن بر روی صندلی در مدت زمان طولانی برای انجام بازی های رایانه ای از مشکلات این روزهای کودکان و نوجوانان است، این مطالعه می تواند انگیزه ای برای والدین باشد تا فرزندانشان را بیش از گذشته در برخورد های اجتماعی مشارکت دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha