چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۵
سلامت نیوز: رییس مركز امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری از ادامه پیگیری‌ها برای تدوین لایحه «بیمه زنان خانه‌دار» با كمك معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری، رییس بانك مركزی، وزارت اقتصاد و دارایی و وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی خبر داد و گفت: منابع این امر مشخص شده است و به زودی این لایحه نهایی می‌شود.

 مریم مجتهد‌زاده با تاكید بر لزوم جدی شناسایی حقوق قانونی در حوزه مسائل زنان و خانواده از تدوین لایحه «تامین امنیت زن در خانواده» خبر داد و با اشاره به لزوم برخورداری زنان از مرخصی خانوادگی نیز عنوان كرد: طرح این موضوع در مركز امور زنان و خانواده تدوین شده و به هیات دولت پیشنهاد داده شده تا در هنگام بیماری فرزندان زنان از مرخصی خانوادگی استفاده كنند و ناچار به استفاده از مرخصی استحقاقی خود نباشند.

مجتهد‌زاده در ادامه با اظهار بی‌اطلاعی از تشكیل كارگروه ویژه ازدواج كودكان زیر 10سال در سفر استانی به هرمزگان گفت: یكی از بندهایی كه در ستاد ملی زن و خانواده اصلاح می‌شود، ارتقای تشكیلات زن در خانواده و ساماندهی ثبت ازدواج در مناطق محروم مربوط به كودكان 10 تا 15 سال است، چرا كه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری یكی از شروط ازدواج رضایت طرفین است و در ستاد ملی در رابطه با سامانه ثبت ازدواج در مناطق محروم آیین‌نامه‌یی با كمك ثبت احوال و وزارت كشور تدوین می‌شود.

 وی در ادامه از تصویب دو سال مرخصی تحصیلی برای دختران دانشجویی كه بچه‌دار می‌شوند خبر داد و گفت: این موضوع از مهرماه اجرا می‌شود.

رییس مركز امور زنان و خانواده در ادامه از ساخت مهد‌های كودك در كنار زندان‌ها برای رفاه حال زندانیان زن خبر داد و گفت: در این زمینه توافقاتی با سازمان بهزیستی انجام شده است كه امروز این توافقات نهایی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha