چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۹
کد خبر: 48070

معاون دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، گسترش سلامت معنوی و توسعه اخلاق پزشكی را از سیاست های اولویت دار برنامه نظام سلامت كشور برشمرد.

سلامت نیوز : 'محمدحسین آیتی' در گفت و گویی افزود: گسترش برنامه های فرهنگی در راستای سلامت معنوی همواره از برنامه های مهم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی است و هیچ گاه مغفول نمانده است.

وی ادامه داد: در نقشه تحول نظام سلامت كه در قالب 14 سیاست و 800 برنامه اجرایی به تازگی به تصویب رسیده است به سلامت معنوی و توسعه اخلاق پزشكی توجه شده است.آیتی گفت: مسئولان وزارت بهداشت معتقد هستند كه سلامت معنوی نقش مهمی در ارتقای سلامت جسمی و روانی جامعه ایفا می كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ؛ معاون فرهنگی دانشجویی، گسترش برنامه های مركز قرآن و عترت وزارت بهداشت را از جمله برنامه های مهم در سال 91 عنوان كرد و گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در این مركز، توجه به علوم قرآنی با محوریت سلامت در اولویت قرار گرفته و به همین منظور از اساتید موفق قرآنی كشور دعوت به همكاری شده است.

آیتی، ساماندهی مراكز قرآن پژوهی و طب در مراكز دانشگاهی را از دیگر برنامه های این معاونت برشمرد و گفت: بر اساس قانون بودجه سال 90 نیم درصد از بودجه ارگان های اجرایی می تواند به فعالیت های قرآنی اختصاص داده شود كه اواخر پارسال بخشی از این بودجه به منظور گسترش فعالیت های قرآنی در وزارت بهداشت اختصاص یافت.وی تصریح كرد به همین منظور در سال 91 كنگره بین المللی قرآن پژوهی و طب در شهر مقدس قم برگزار می شود و سامانه اینترنتی برای ثبت پژوهش های قرآنی در نظر گرفته شده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha