تولید بیش از حد چربی در اثر مصرف مواد غذایی چرب و سرخ‌کردنی، رشد باکتری روی پوست و اطراف منافذ ترشحی و افزایش شاخه‌ای شدن سلول‌ها برای خروج چربی مهم‌ترین عوامل بروز آکنه می‌باشند.

سلامت نیوز :دبیر انجمن متخصصین پوست ایران در آستانه برگزاری دوازدهمین کنگره بین‌المللی سالانه تازه‌های پوست و مو، اظهارداشت: افزایش ترشح هورمون تستوسترون که هم در مردان و هم در زنان با میزانی متفاوت وجود دارد، عامل اصلی تحریک و بزرگی غدد سباسه (ترشحی)، تولید چربی و بسته شدن منافذ پوست و در ‌‌نهایت جوشهای چرکی، سر سیاه و سر سفید است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ محمد گلشنی گفت: آکنه بیماری پوستی بسیار شایع محسوب شده و ۸۰ درصد از مردم طی عمر خود به آن مبتلا می‌شوند. وی با بیان اینکه وقتی فولیکولهای مو توسط چربی و سلول‌های مرده احاطه و دهانه آن مسدود می‌شود، آکنه ایجاد می‌گردد گفت: تولید بیش از حد چربی در اثر مصرف مواد غذایی چرب و سرخ‌کردنی، رشد باکتری روی پوست و اطراف منافذ ترشحی و افزایش شاخه‌ای شدن سلول‌ها برای خروج چربی مهم‌ترین عوامل بروز آکنه می‌باشند. دبیر دوازدهمین کنگره سالانه تازه‌های پوست و مو ایران افزود: درمان اثر جوش یا در اصطلاح آکنه اسکار که در اثر آسیب‌های عمقی به کلاژن پوست ایجاد می‌شود یکی از مهم‌ترین علل مراجعات مکرر و مستمر بیماران محسوب می‌شود.

گلشنی گفت: درمانهای موضعی به وسیله برخی محصولات دارویی جهت بهبود روند کلاژن سازی از جمله کرمهای دارای آلفاهیدروکسی اسید (AHA) و ترتینوئین همچنین لایه‌برداری شیمیایی و یا فیزیکی توسط میکرودرم ابریژن، لیزر درمانی، تزریق فیلر‌ها یا پرکننده‌های حفرات پوستی از جمله ژل هیالورونیک اسید و روش پانچ برای جابجایی اثر جوش از عمق به سطح پوست، اصول درمانی در سطح ایران و جهان به شمار می‌روند. دبیر انجمن متخصصین پوست ایران با تاکید بر اینکه انجام مراحل مذکور نیازمند نظارت و اجرا توسط متخصصین پوست یا پزشکان دوره دیده و با تجربه است افزود: درمان جای جوش و اثر زخم‌ها یا جراحی توسط افراد غیر کار‌شناس یکی از علل شکایت و مراجعه هموطنان به مراجع رسیدگی به پرونده‌های قضایی پزشکی است که نتایج تاسف‌باری به همراه دارد. گلشنی تصریح کرد: هر روش درمانی باید براساس صلاحدید و نظر پزشک متخصص و یا دوره دیده پیشنهاد و از هرگونه اقدام غیر علمی پرهیز شود. دوازدهمین کنگره بین‌المللی سالانه تازه‌های پوست و مو ایران با حضور چند میهمانان خارجی و ارائه جدید‌ترین یافته‌های علمی جهان از روز چهارشنبه ۲۰ لغایت ۲۲ اردیبهشت ماه جاری در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha