چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۵
کد خبر: 48081
سلامت نیوز: اگر ابزار مانیکور استریل نباشند می‌توانند باعث ابتلا به عفونت استافیلوکوک شوند که بسیار خطرناک و مرگبار است. ابزار کثیف و غیراستریل پدیکور نیز می‌توانند باعث انتشار قارچ‌ها شوند که به عفونت پا منجر می‌شود.

زیبایی خوب است اما نه به هر قیمتی. بعضی از کارهایی که در سالن‌های زیبایی انجام می‌شوند بیش از اینکه به زیبایی شما کمک کنند به سلامتی‌تان لطمه می‌زنند؛ مانند رنگ کردن مژه‌ها، برنزه شدن در سالن‌های زیبایی و انواع کارهای دیگری که به بهانه زیبایی بیشتر انجام می‌شوند و سلامتی را به خطر می‌اندازند. در این مقاله به پنج نمونه از این روش‌های خطرناک اشاره می‌کنیم.

رنگ کردن مژه‌ها
این روزها رنگ‌هایی به بازار آمده است که مخصوص رنگ کردن مژه‌هاست. این رنگ‌ها مانند رنگ مو شیمیایی هستند. توجه داشته باشید رنگ کردن مژه‌ها می‌تواند باعث بروز عفونت‌های جدی چشم شود که گاهی به نابینایی هم منجر می‌شود. توصیه می‌شود از خیر این قبیل زیبایی‌ها بگذرید یا حداقل خودتان دست به کار نشوید و این کار را به آرایشگرهای حرفه‌ای بسپارید.


مانیکور و پدیکور

اگر چه این روزها این کار بین خانم‌ها بسیار رواج پیدا کرده است و به راحتی انجام می‌شود اما همین کار ساده می‌تواند دردسر ساز باشد. اگر ابزاری که برای مانیکور استفاده می‌شوند استریل نباشند می‌توانند باعث ابتلا به عفونت استافیلوکوک شوند که بسیار خطرناک و مرگبار است.

ابزار کثیف و غیراستریل پدیکور نیز می‌توانند باعث انتشار قارچ‌ها شوند که به عفونت پا منجر می‌شود. برای اینکه خیالتان از این قبیل نگرانی‌ها راحت شود حتما ابزار و وسایل خود را به آرایشگاه ببرید و یا اینکه از آرایشگر بخواهید از لوازم جدید استفاده کند.

صاف کردن مو به روش کراتینه برزیلی
اگر شما هم دنبال صاف شدن موهایتان هستید احتمالا اسم کراتینه برزیلی را شنیده‌اید. در این روش از مواد و محصولات شیمیایی برای صاف کردن موهای فر و مجعد استفاده می‌شود که می‌تواند خطرناک باشد. این محصولات حاوی فرمالدئید هستند که می‌تواند باعث سوزش چشم‌ها و پوست شود و در طولانی مدت مشکلات تنفسی ایجاد کند.

آرایشگرهایی که از این محصولات شیمیایی استفاده می‌کنند بیشتر در معرض خطر قرار دارند زیرا بیشتر در معرض این مواد شیمیایی قرار می‌گیرند. اگر می‌خواهید موهایتان را صاف کنید به دنبال آرایشگاهی باشید که در آن از محصولات فاقد فرمالدئید استفاده می‌کنند.

تزریق بوتاکس
تزریق بوتاکس که باعث کاهش چین و چروک‌های پوست می‌شود می‌تواند عوارض جانبی زیادی در پی داشته باشد؛ مانند خونمردگی، کبودی یا ورم پوست. اگر قصد دارید این کار را به آرایشگر سر کوچه ‌بسپارید سخت در اشتباهید و خودتان را در معرض خطر قرار می‌دهید.


برنزه شدن در سالن‌های زیبایی
آیا شما هر کاری برای اینکه پوستتان به رنگ عسل در بیاید انجام می‌دهید؟ با این کار سلامتتان را به خطر می‌اندازید زیرا آن را در معرض ابتلا به ملانوما قرار می‌دهید که نوعی سرطان پوست کشنده است. این نوع برنزه شدن همچنین باعث پیری زودرس پوست می‌شود.

سم ضد چروک
تزریق بوتاکس که باعث کاهش چین و چروک‌های پوست می‌شود می‌تواند عوارض جانبی زیادی در پی داشته باشد؛ مانند خونمردگی، کبودی یا ورم پوست.

منبع: همشهری تندرستی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha