چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۶
کد خبر: 48083

دانشمندان اعتقاد دارند که یادگیری و تکلم به زبان دوم می تواند قدرت مغز را افزایش دهد.

سلامت نیوز :محققان آمریکایی از دانشگاه نورث وسترن اظهار می دارند که تکلم به دو زبان یک نوع تمرین مغزی است که برای بهبود کارکرد مغز موثر است.نتایج تحقیقات آزمایشگاهی نشان می دهد که تکلم به دو زبان به طور عمیقی بر مغز تأثیر گذار است و نحوه پاسخدهی سیستم عصبی به صدا را تغییر می دهد.

کارشناسان اظهار داشتند که تحقیقات انجام شده در آکادمی ملی علوم شواهد زیستی در این رابطه را ایجاد کرده اند.برای این تحقیق، محققان مغز 48 نفر از دانشجویان داوطلب سالم را بررسی کردند ، در میان این تعداد 23 نفر دو زبانه بودند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ آنها در جریان این تحقیق از الکترودهایی که روی پوسته سرکار گذاشته بودند استفاده کردند تا الگوهای امواج مغزی آنها را دنبال کنند.در شرایط آرام آزمایشگاه هر دو گروه پاسخ های مشابهی دادند، اما وقتی صداهای پس زمینه نیز به سکوت آزمایشگاه اضافه شد، گروه دو زبانه در فرآیند پردازش صداها موفق تر بود.این گروه همچنین توانستند اطلاعات بهتری از صدای ارائه شده ارائه کنند. همچنین نتایج این تفاوت در الگوهای امواج مغزی هر دو گروه قابل مشاهده بود.

نینا کراس رئیس این تیم تحقیقاتی اظهار داشت: تجربه ارتقا یافته گروه دو زبانه با این صداها کامل مشهور است که این امر در شرایط جدید و گوش دادن به صداهای جدید به خوبی به چشم می خورد.ویکتوریان ماریان از نویسندگان این تحقیق اظهار داشت: مردم جدول کلمات متقاطع یا معما حل می کنند تا مغز خود را فعال کنند اما مزایایی که ما در یادگیری زبان دوم کشف کرده ایم به طور خود کار می تواند به افزایش قدرت مغز منتهی شود.تحقیقات پیشین همچنین نشان می دهد که تکلم به دو زبان ابتلا به زوال عقل را کاهش می دهد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha