نماینده مردم قائم شهر در بیان موافقت با کلیات لایحه بودجه با اشاره به توجه ویژه لایحه امسال به بخش بهداشت گفت: در بند ب ماده 34 برنامه پنجم، دولت مکلف شده 10 درصد درآمد یارانه ها را به حوزه سلامت اختصاص دهد و 60 هزار میلیارد ریال نیز برای اجرای بند ب قید شده است و به نوعی با اجرای این بند بیماران به صورت شبه رایگان درمان خواهند شد.

سلامت نیوز :علی ادیانی راد نماینده مردم قائمشهردر دفاع از کلیات لایحه بودجه سال 91 گفت: بدیهی است در لایحه تقدیمی دولت به مجلس نقاط قوت و ضعف زیادی وجود دارد و موافقت از کلیات به معنی بدون عیب و نقص بودن لایحه بودجه نیست.وی تاکید کرد: بهتر است نمایندگان نظرات خود را پیرامون لایحه بودجه در بررسی جزئیات بیان کنند چرا که مخالفت با کلیات تا به حال سابقه نداشته و دور از ذهن است که چنین موضوعی در آینده نیز اتفاق بیفتد.
 
ادیانی راد با بیان اینکه تصویب نشدن کلیات لایحه بودجه را به صلاح کشور نمی دانم، گفت: بسیاری از نقاط ضعفی که در لایحه تسلیمی دولت به مجلس وجود داشت در کمیسیون تلفیق رفع شده است، مانند تقلیل درآمد دولت از هدفمند سازی یارانه ها به 66 هزار میلیارد تومان که کار شایسته ای بود.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ وی با بیان اینکه برنامه پنجم توسعه در لایحه بودجه لحاظ شده است، گفت: نقاط قوت بسیاری توسط کمیسیون تلفیق در لایحه بودجه آمده است از جمله لحاظ شدن اسناد بالادستی در این لایحه.  ادیانی راد با اشاره به توجه ویژه لایحه امسال به بخش بهداشت گفت: در بند (ب) ماده 34 برنامه پنجم، دولت مکلف شده 10 درصد درآمد یارانه ها را به حوزه سلامت اختصاص دهد و 60 هزار میلیارد ریال نیز برای اجرای بند (ب) قید شده است و به نوعی با اجرای این بند بیماران به صورت شبه رایگان درمان خواهند شد.
 
وی خاطر نشان کرد: همچنین برای اولین بار در لایحه امسال به صندوق نوآوری و شکوفایی در آموزش پرورش، نوسازی ساختمان دانشگاهها ، هوشمند سازی مدارس  توجه شده و اعتبارهای ویژه ای برای آن تخصیص داده شده است. ادیانی راد همچنین با اشاره به توجه بودجه 91 به تولید ملی گفت: مولفه‌هایی در بخش حمایت از تولید ملی در لایحه بودجه طراحی شده است و اکثریت امور زیرساختی در امور نفت و استفاده از صندوق توسعه ملی که 18 درصد درآمد افراد را به نفت تخصیص داده برای محقق ساختن اهداف سندهای بالادستی آمده است. وی افزود: در بخش کشاورزی درآمدها و تخصیص منابع خوبی وجود دارد و مجموعه اسناد روستایی برای وثیقه مد نظر قرار گرفته شده که با این کار گرفتن تسهیلات برای کشاورزان آسان می شود.
 
ادیانی راد با اشاره به تخصیص اعتبار 20 هزار میلیارد ریال برای کمک به صندوق بیمه بیکاری در لایحه بودجه گفت: برای اولین بار برای سازمان مهندسین و صندوق تعاونی روستایی و طرح بیمه بیکاری اعتبارهایی در بودجه 91 در نظر گرفته شده است.وی خاطر نشان کرد: در کل در این لایحه در بخش صنعت و کشاورزی، امور زیرساختی، نفت و گاز توجه متناسب با درآمد کشور لحاظ شده است.ادیانی راد با بیان اینکه در درون این لایحه نقاط ضعفی وجود دارد، گفت: دوستانی که در مخالفت با کلیات صحبت می کنند بهتر است مجموع استدلالهایشان در باب مخالفت با کلیات باشد اما می بینیم که بیشتر مجموع استدلالها و ادله هایشان در مورد جزئیات لایحه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha