چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۴
کد خبر: 48097

معاون اول رئیس جمهوری در جمع فعالان هلال احمر كشور وعده داد كه دولت برای همه امدادگران و نجاتگران كه در این نهاد كار می‌كنند و شغل ندارند، اشتغال ایجاد می‌كند.

سلامت نیوز : محمدرضا رحیمی در دومین همایش اهدای تندیس مهرورزی به كاركنان جمعیت هلال‌احمر كشور با بیان این مطلب گفت: تصمیم داریم همه فعالان بیكار در هلال احمر كشور را با تقسیم استانی و منطقه‌ای، در بخش‌های مرتبط با فعالیت‌های هلال احمر، به كار بگیریم، بر این اساس رئیس جمعیت هلال احمر باید به سرعت فهرست این افراد را به شورای عالی اشتغال ارائه كند و ما در جلسه دو هفته آینده دولت این موضوع را بررسی می‌كنیم تا با تصویب ارائه تسهیلات بانكی به امدادگران و نجاتگران امكان اشتغال آنها فراهم شود.
وی تعهد كرد كه در شورای عالی اشتغال، دولت هرچه سریعتر بررسی وضعیت اشتغال این افراد را در اولویت قرار دهد. به گفته وی، ایجاد اشتغال برای فعالان جمعیت هلال‌احمر نیازمند سرمایه‌گذاری در جمعیت برای تولید داروها و امكاناتی چون چادر، وسایل امداد و نجات است و در بخش دیگر ایجاد زمینه‌های لازم برای كشت گلخانه‌ای است كه دولت باید امكاناتی همچون زمین را به شكل رایگان فراهم كند.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران ؛ رحیمی با اشاره به افزایش دو برابری بودجه هلال احمر در سال گذشته، اظهار كرد: بخشی از این افزایش به علت این بود كه دولت، آقای فقیه را شایسته خدمت بیشتر می‌دانست و از سویی این جمعیت از نظر ما مستعد پذیرش عطایا، هدایا و بودجه بیشتر از دولت است. وی با اشاره به فعالیت مداوم جمعیت هلال احمر كشور در همه نقاط دنیا، تصریح كرد: مجموع افرادی كه در مراكز درمانی هلال‌احمر ایران درمان می‌شوند، میلیونی است، در این زمینه بیش از یك میلیون نفر در داخل و بیش از 5/4 میلیون نفر در خارج كشور درمان شده‌اند. رحیمی همچنین در بازدید از نمایشگاه جمعیت هلال احمر، آن را مملو از دستاوردهای بزرگ برای خدمت بیشتر در زمان حوادث و سوانح عنوان و تصریح كرد: امروز از سوی دولت بویژه دكتر احمدی‌نژاد و همه مسئولان كشور به علت خدمت بی‌ادعا و بدون تظاهر قدردانی می‌كنم، البته هیچ عبارتی ظرفیت بیان عظمت روح یك امدادگر فعال هلال‌احمر را ندارد.

افتتاح بزرگترین بیمارستان توانبخشی خاورمیانه در ایران

بزرگترین بیمارستان توانبخشی و بزرگترین بیمارستان تخصصی خاورمیانه در 6 ماهه نخست امسال در كشور افتتاح می‌شود. ابوالحسن فقیه، رئیس جمعیت هلال احمر كشور هم در این مراسم با اعلام این خبر گفت: خط‌های جدید تولید داروهای طبی و پیشرفته هلال احمر راه‌اندازی شده و هم‌اكنون در تولید سرنگ به خودكفایی رسیده‌ایم. وی تصریح كرد: به علاوه هلال احمر برای درمان اضطراری 125 تیم عملیاتی را آماده كرده و اكنون در همه استان‌های كشور تیم‌های درمانی اضطراری آماده و امكانات آنها قابل استفاده است. فقیه با اعلام راه‌اندازی نهضت آموزش دانش‌آموزان گفت: به علاوه شعب مراكز آموزش عالی هلال احمر از یك به 32 مركز افزایش یافته و در حال حاضر 4 هزار و 500 دانشجو در رشته امداد و سوانح به‌منظور افزایش و رشد آموزش‌های همگانی تحصیل می‌كنند. در این مراسم یادمان شهدای امدادگر هلال‌احمر به یاد 476 شهید امدادگر رونمایی و از امدادگران، داوطلبان، خیرین، خانواده‌های شهدا و جانبازان هلال‌احمر تقدیر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha