چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۴
کد خبر: 48102

وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت:‌ طرح مامای همراه اجرایی شده و مانعی برای آن وجود ندارد و اگر مردم علاقه‌مندی نشان داده و هزینه آن را بپردازند می‌توانند از خدمات مامای همراه استفاده کنند.

سلامت نیوز :  مرضیه وحید دستجردی در گفت‌وگو با فارس در مورد اجرای طرح مامای همراه که 2 سال پیش قول داده  بود گفت: این طرح را اجرایی کردیم و به جریان انداختیم و الان هیچ مانعی هم برای آن وجود ندارد. مردم اگر علاقه‌مند باشند و هزینه‌های آن را بپردازند چون کار مردمی بود طرح مامای همراه انجام می‌شود. البته این طرح نیست قانون است و آن را مصوب کرده‌ایم.

وی در پاسخ به اینکه تعرفه زایمان طبیعی برای ماماها و متخصص زنان و زایمان متفاوت است و آیا قرار نیست برای این موضوع فکری شود گفت: الان 15 درصد میزان تعرفه در هر بخش که خانم‌های ماماها زایمان را انجام می‌دهند به آنها تعلق می‌گیرد که براساس تفاهمنامه‌ای است که با سازمان‌های بیمه‌گر انجام شده است. اگر متخصص زنان و زایمان این کار را را انجام دهد 60 درصد 17K را می‌گیرد و 40 درصد بقیه برای پرسنل بیمارستانی هزینه می‌شود.پیش از این ناهید خداکرمی، رئیس انجمن علمی مامایی ایران اعلام کرده بود که تعرفه زایمان طبیعی برای ماماها 5K و برای متخصصان زنان و زایمان 21K در نظر گرفته شده است. این در حالی است که در همه جای دنیا اگر زایمان طبیعی توسط ماما یا متخصص زنان و زایمان انجام شود تعرفه پرداختی یکسان است.به گفته وزیر بهداشت اخیراً دستمزد متخصصان زنان و زایمان برای زایمان از 21K به 17Kکاهش یافته است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha