چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۹
کد خبر: 48104

متخصصان تغذیه اطفال تاكید كردند كودكانی كه زمان زیادی را صرف تماشای تلویزیون می‌كنند به طور كلی رژیم غذایی نامناسب‌تری دارند.

تماشای زیاد تلویزیون به رژیم غذایی كودكان آسیب می‌زند
سلامت نیوز : دكتر لی لیپ اسكای كارشناس انستیتو ملی سلامت كودك و رشد انسان «یونیك كندی شرایور» در این مطالعه یادآور شد: بررسی‌ها نشان می‌دهد كه هرچه شما در طول روز زمان بیشتری را صرف تماشای تلویزیون كنید احتمال اینكه میوه و سبزی بخورید كمتر می‌شود و حتی گرایش بیشتری به خوردن تنقلاتی مثل شكلات، سودا و یا حتی فست فود پیدا می‌كنید و درعین حال در اغلب موارد این كار باعث می‌شود وعده غذایی صبحانه را نیز از دست بدهید.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ لیپ اسكای تصریح كرد: طبق مطالعات پیشین تماشای زیاد تلویزیون از فعالیت كودكان می‌كاهد و آنها را به خوردن تنقلات ترغیب می‌كند اما در برخی موارد نتایج معكوس نیز دیده شده مثلا اینكه پسرهایی كه فعال‌ترهستند تمایل بیشتری به تماشای تلویزیون دارند به همین خاطر برخی كارشناسان معتقدند كه تلویزیون ممكن است خود یك فاكتور خطرزای جداگانه باشد چون می‌تواند سرعت سوخت و ساز بدن را پایین بیاورد. این اطلاعات ضد ونقیض متخصصان را بر آن داشته تا در آینده بررسی‌های بیشتر روی تاثیر تماشای تلویزیون بر برنامه غذایی كودكان انجام دهند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha