یك متخصص پوست گفت: آكنه در صورت اقدام به موقع صددرصد قابل درمان است ولی اسكار(جای جوش‌های غرور جوانی) امكان دارد به صورت كامل درمان نشود.

سلامت نیوز : دكتر علی رمضانی در حاشیه برگزاری دوازدهمین كنگره سالیانه انجمن متخصصین پوست در هتل المپیك افزود: متاسفانه برخی از مردم به اشتباه گمان می‌كنند كه آكنه یا جوش غرور جوانی نیاز به درمان ندارد و خود به خود بهبود پیدا می‌كند. این در حالی است كه ممكن است یك فرد تا 50 سالگی دچار آكنه باشد.

وی در ادامه اظهار كرد: ممكن است آكنه چندین‌ سال به طول بینجامد و همین امر بر ارتباطات اجتماعی فرد تاثیر منفی می‌گذارد، بنابراین لازم است آكنه سریع درمان شود.این متخصص پوست با اشاره به درمان‌های آكنه گفت: آكنه درمان‌هایی بسیار مختلفی دارد. برخی از درمان‌های جوش غرور جوانی موضعی است كه در این شرایط برای بیمار محلول‌ها یا پمادهای حاوی آنتی‌بیوتیك تجویز می‌شود، پمادهای لایه‌برداری، شوینده‌های مختلف، محلول‌های شستشو هم در این دسته می‌گنجند.


 به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ وی افزود: در صورت موثر نبودن این داروها و در صورت نیاز بیمار برای او داروهای هورمونی تجویز می‌كنیم البته در صورت موثر نبودن هیچ‌ یك از این روش‌ها داروی آكوتان برای بیمار تجویز می‌شود البته لازم است این دارو تحت نظر پزشك متخصص استفاده شود و پیش از استفاده از آن و پس از آن روی بیمار آزمایش خون انجام شود. از سوی دیگر بیماران به درستی برای تحت درمان قرار گرفتن با آكوتان انتخاب شوند.رمضانی در پایان درباره میزان موفقیت درمان آكنه اظهار كرد: آكنه در صورت اقدام به موقع درمان‌پذیر است اما اگر جای آكنه روی صورت باقی بماند امكان دارد جوشگاه‌ها به طور صددرصد درمان نشوند علاوه بر آن درمان آنها مشكل‌تر و هزینه‌ برتر نسبت به درمان آكنه است و ممكن است حتی بیمار نیاز به برش پوست و لیزر داشته باشد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha