چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۲
کد خبر: 48126

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی با اشاره به اعدام ۹ نفر از تولید کنندگان و عناصر اصلی ترانزیت شیشه، اظهار داشت: «گام اول اجرایی نمودن قانون مبارزه با مواد مخدر محکم برداشته شد.»

سلامت نیوز :دکتر «جیمز فلناگان»، سرپرست گروه محققان می‌گوید: «حدس و گمان‌های زیادی وجود دارد. تحقیقهای ما نشان می‌دهند که ممکن است سیستم دفاعی بدن نقش مهمی درابتلا به سرطان سینه بازی کند. محیط زیست هم موثر است چرا که بر بافتهای سینه و سلول‌های خون تاثر می‌گذارد.» گروه تحقیقاتی دکتر فلناگان در دانشگاه سلطنتی لندن از بیش از ۱۳۰۰ زن در سنین متفاوت، آزمایش خون گرفتند.

آزمایش‌ها نشان می‌دهند که ۶۴۰ نفر از این زنان ممکن است به سرطان سینه مبتلا شوند. این تحقیقات، رابطه قوی بین سرطان سینه و تغییرات مولکولی ژنی به نام ای‌تی‌ام را نشان می‌دهد که در سلولهای سفید خون وجود دارند. به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینا ؛پژوهشگران به دنبال تغییرات در ساختار ژنتیکی بودند که به آن متیلاسیون گفته می‌شود.
آن‌ها متوجه شدند زنانی که بالا‌ترین میزان متیلاسیون را دارند دو برابر زنانی که پایین‌ترین میزان را دارند در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه قرار می‌گیرند. به گفته آقای «فلناگان» سن زنان هم در پیدا کردن شواهد مهم است. او می‌گوید: «تغییرات ژنتیکی در زنان زیر ۶۰ سال راحت‌تر دیده می‌شود. در برخی موارد هم ۱۱ سال قبل از ابتلا این تغییرات به وجود آمده و شواهد آشکار بوده است.»
دکتر «فلناگان» می‌گوید: «از طریق این یافته می‌توان از سرطان سینه قبل از ابتلا به آن جلوگیری کرد.» او می‌گوید: «اگر آزمایش‌ها نشان دهد که شخصی در معرض خطر است می‌توان کارهایی کرد که خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهد مانند تغییر در شیوه زندگی، طرز غذا خوردن و حتی عملهای جراحی که به جلوگیری از ابتلا به این بیماری کمک می‌کنند.»دکتر «فلناگان» می‌گوید: «چنین آزمایشهایی می‌تواند جان افراد زیادی را نجات دهد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha