سلامت نیوز:تمرینات چشمی كمك موثری به درمان انحرافات چشمی در كودكان می كند.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی انجمن اپتومتری استان های خراسان، هدی دهقانیان به عنوان اولین سخنران دوازدهمین كنگره اپتومتری خراسان ضمن بیان این مطلب گفت: ورزش های چشمی در تقویت شش عضله ی چشمی كه در هنگام انحرافات چشمی دچار اختلال فعالیت شده و دید را كاهش می دهند؛ اثر گذارند، این دانش آموخته رشته اپتومتری از دانشگاه علوم پزشكی مشهد افزود: چهار نوع درمان برای رفع مشكل استرابیسم وجود دارد كه تمرینات چشمی با قوی ساختن عضلات چشمی یكی از این روش هاست كه به تطابق و تقارب چشمی كمك كرده و باعث رفع انحراف می شود.
وی با اشاره به اینكه دو نوع مهم انحراف چشمی با عناوین ایزوتروپیا و اگزوتروپیا بیشتر در سنین كودكی رخ می دهد گفت: این مشكلات چشمی در مواقعی رخ می دهد كه دو چشم به علت ضعف عضله یا دوربینی زیاد به طور همزمان نمی توانند برروی یك شئ فوكوس كنند و باعث تاری دیده می شود؛ لذا درمان در مراحل اولیه ی تشخیص بسیار مهم است.  

وی به تشریع انواع گوناگون تمرینات چشمی پرداخت و گفت: این تمرینات در درمان استرابیسم روشی ساده اما موثر بوده كه با تقویت عضلات چشمی می تواند روند درمان را به ویژه در كودكان تسریع بخشید.
 گفتنی است؛ دوازدهمین کنگره اپتومتری خراسان از سوی انجمن اپتومتری خراسان و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد سازمان نظام پزشكی مشهد و سایر تشكل¬های اپتومتری كشور برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha