رئیس مرکز بهداشت شهرداری تهران با اشاره به اینکه بسیاری از زباله های خانگی مخلوطی از پسماندهای عفونی هستند، گفت: آموزش به خانواده ها در خصوص جداسازی زباله های عفونی از خانگی باعث پیشگیری از انتقال بیماری به کارگران می شود.

دکتر جلال خسروی در گفتگو با مهر افزود: در بسیاری موارد اتفاق می افتد که تزریق فرد بیمار در منزل انجام شود بنابراین پسماندهای ناشی از وسایل درمانی همراه با دیگر زباله های خانگی برای جمع آوری از منازل خارج می شود.

وی اظهار داشت: در صورتی که بیماران خانگی دچار عفونت باشند، سرنگ استفاده شده برای تزریق این بیماران نیز آلوده به عفونت خواهد شد که چون امکان از بین رفتن این عفونت وجود ندارد با سایر زباله های خانگی مخلوط می شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرداری تهران گفت: با وجود اینکه کارگران خدمات شهری در حوزه جمع آوری زباله های خانگی دارای دستکش هستند اما در برخی موارد به دلایلی از دستکش نیز استفاده نمی کنند و کیسه های زباله ای که ممکن است مخلوطی از پسماندهای عفونی هم باشد را بدون دستکش جا به جا می کنند.

وی افزود: تماس شیرابه های آلوده از کیسه های زباله خانگی با چشم ها و صورت به علت پاره شدن این کیسه ها و نیز آلوده تر شدن لباس های این کارگران به علت پریدن آنان بر پشت خودروهای جمع آوری زباله احتمال انتقال عفونت و آلودگی ها را به این افراد افزایش می دهد، بنابراین باید این موارد جدی گرفته شود.

خسروی تصریح کرد: وزارت بهداشت و درمان و سازمان حفاظت از محیط زیست متولی ساماندهی زباله های بیمارستانی و عفونی هستند بنابراین نقش این سازمانها در زمینه آموزش باید به گونه ای باشد که علاوه بر آموزش بحث جمع آوری پس ماندهای عفونی به کارگران به خانواده ها نیز این آموزش ها را ارائه کنند که وسایل آلوده و پرخطر را در کیسه های خاص قرار دهند تا ضمن مخلوط نشدن با زباله های عادی و خانگی و عفونی نشدن همه زباله ها، از انتقال عفونت به  افراد به ویژه کارگران جلوگیری شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha