سلامت نیوز: معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینكه از زمان اجرای قانون برنامه پنجم توسعه اختیارات واگذاری از نظام‌پزشكی سلب و به دولت واگذار شده است، عنوان كرد: اقدام برای تعیین تعرفه، ابلاغ و اجرای آن از سوی سازمان نظام‌پزشكی كاملا غیرقانونی است و وزارت بهداشت به تكلیف قانونی خود در این زمینه عمل خواهد كرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر حسن امامی رضوی در حاشیه مراسم افتتاحیه مجتمع كنترل اختلالات رشد، تكامل و ناهنجاری زمان تولد كه صبح امروز در موسسه پزشكی نسل امید انجام شد، در پاسخ به این پرسش كه آیا سازمان نظام‌پزشكی می‌تواند با این توجیه كه شورای عالی سلامت هنوز تشكیل نشده است تعرفه‌گذاری كند؟ گفت: سال 1390 سال اول اجرای قانون برنامه پنجم توسعه بود.

وی ادامه داد: در آن سال هنوز شورای عالی بیمه سلامت تشكیل نشده بود و شورای عالی خدمات درمانی تعرفه‌ها را تعیین و به دولت تحویل داد. در سال 90 هم نمایندگان سازمان نظام پزشكی در شورای عالی خدمات درمانی حضور داشتند. اگر به غیر قانونی بودن این امر قائل بودند، چرا باید در این جلسات شركت می‌كردند.

امامی رضوی درباره زمان اعلام تعرفه‌ها اضافه كرد: امسال تعرفه‌ها دیر اعلام می‌شوند و ما هم منتظر تشكیل جلسه شورای عالی خدمات درمانی هستیم تا تعرفه‌ها را مصوب كنند و به دولت تحویل دهند.

معاون درمان وزارت بهداشت درباره نحوه برخورد این وزارتخانه با بیمارستان‌هایی كه اقدام به اجرای تعرفه‌های سازمان نظام پزشكی كرده‌اند، گفت: وزارت بهداشت از سازمان نظام پزشكی به مراجع قانونی شكایت می‌كند. بیمارستان‌ها نیز باید صبر كنند تا تعرفه‌ها اعلام شود؛ اجرای هرگونه تعرفه‌ای به جز تعرفه تعیین شده در سال 90 غیرقانونی است.

وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینكه آیا اجرای برنامه پزشك خانواده منجر به بیكاری پزشكان خواهد شد؟ عنوان كرد: اینگونه نیست، بلكه اجرای این طرح منجر به اشتغال پزشكان خواهد شد و در راستای اجرای این برنامه بسیاری از پزشكان عمومی به صورت منسجم به كار گرفته می‌شوند و از سرگردانی‌شان جلوگیری می‌شود.

مجتمع كنترل اختلالات رشد، تكامل و ناهنجاری‌های زمان تولد صبح امروز در موسسه پزشكی نسل امید با حضور كاركنان و پزشكان موسسه و جمعی از مسئولان كشوری افتتاح شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha