سلامت نیوز: پژوهش‌های پزشکی نشان می‌دهد احتمال مرگ و میر بر اثر حملات یا سکته های قلبی در افراد چاقی که تحت عمل کاهش وزن قرار می گیرند؛ کاهش می‌یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری خاورمیانه، پژوهشگران گفتند که جراحی‌های کاهش وزن سوخت و ساز و متابولسیم را در بدن بهبود می‌بخشد.

بر پایه این گزارش، جراحی‌های کاهش وزن به ویژه عمل بالون معده باعث کاهش 30 درصدی ابتلا به حملات و قلبی و سکته های مغزی می‌شود.

بالون معده یک روش ساده و بدون جراحی برای کاهش اشتها و کاهش حجم معده است که در این روش، پزشک فوق تخصص گوارش توسط آندوسکوپی و پس از اطمینان از سالم بودن معده، بالون را به داخل معده فرستاده و سپس بر اساس اندازه معده بیمار آن را بسته به نوع بالون، از مایع یا هوا به میزان 500 تا 800 سی سی پر می‌کند یا پس از این مدت از آنجایی که ممکن است این بالون به مدت 6 ماه داخل معده باقی بماند، اسید معده سبب سوراخ شدن بالون شود و پزشک دوباره آن را با آندوسکوپی خارج کند.

عوارض عمده آن وجود درد و تهوع و گاهی استفراغ در چند روز ابتدایی است که در افراد مختلف، فرق می‌کند.

کاهش کالرى دریافتى، افزایش فعالیت جسمى، افزایش مصرف فیبرهاى غذایى، انتخاب غذاهاى خوشمزه، کاهش مصرف چربى و رفتاردرمانى جهت بهبود و اصلاح عادات غذایى و فعالیت هاى جسمى از راههای دیگر کاهش وزن به شمار می رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha