جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۶
کد خبر: 48178
سلامت نیوز: یک کارشناس تغذیه گفت: دردهای مفصلی و مشکلات تنفسی از عوارض اضافه وزن و چاقی است.

 یوسف نقیایی متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، ضمن اشاره به عوامل بروز چاقی و اضافه وزن اظهارداشت: یکی از بیماری های شایع امروز بیماری چاقی است که متاسفانه آمار رو به رشدی داشته و افراد زیادی را درگیر کرده است.

وی ادامه داد: آمارها نشان می دهد بیش از 30درصد بزرگسالان به اضافه وزن یا چاقی مبتلا هستند که این آمار در شهرهای بزرگ بیش تر است.

نقیایی یادآورشد: متاسفانه امروزه میزان شیوع اضافه وزن و چاقی در کودکان افزایش یافته که این مهم می تواند بر نسل های آینده تاثیرگذار باشد و به نوعی جامعه چاقی را به وجودآورد.

این کارشناس تغذیه خاطرنشان كرد: اختلالات هورمونی مانند کم کاری غده تیروئید، ژنتیك، عادات غلط غذایی، پرخوری، بروز بیماری های روحی و روانی، کم تحرکی و استفاده از رژیم های غذایی پرچرب از جمله عوامل مستعدکننده چاقی و اضافه وزن در افراد است.

این کارشناس تغذیه با بیان این مطلب که چاقی ارتباط زیادی با بروز بیماری ها دارد، تصریح کرد: بیماری دیابت، بیماری های قلبی عروقی، فشارخون بالا، کمردرد، دردهای مفصلی، بیماری های رفتاری، از جمله افسردگی ، مشکلات تنفسی و بروز برخی سرطان ها از جمله بیمارهای هستند که بروز آنها ارتباط زیادی با اضافه وزن و چاقی دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha