هنگامی که مشکلی در آلت تناسلی شما رخ می دهد، می تواند بر زندگی جنسی شما و همچنین سلامت کلی شما تأثیر بگذارد. در صورت مشاهده ی هرگونه تغییر ناگهانی و نگران کننده لازم است به پزشک مراجعه کنید.

از بیماری های آلت جنسی مردانه چه می دانید؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مای هلث، مشکلات و آسیب های ناحیه تناسلی مردان می تواند به راحتی رخ دهد زیرا کیسه بیضه و آلت تناسلی توسط استخوان ها محافظت نمی شوند. مشکلات و آسیب های دستگاه تناسلی معمولاً در موارد زیر رخ می دهد:

  • فعالیت های ورزشی یا تفریحی، مانند دوچرخه سواری در کوهستان، فوتبال یا بیس بال
  • فعالیت های مربوط به کار، مانند قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی
  • ضربه و فشار شدید
  • فعالیت جنسی

آسیب ناحیه تناسلی اغلب باعث درد شدید می شود که معمولاً به سرعت بدون ایجاد آسیب دائمی از بین می رود. درمان خانگی معمولاً تمام چیزی است که برای مشکلات جزئی یا صدمات لازم است. درد، تورم، کبودی یا بثورات که با علائم دیگر وجود دارد ممکن است باعث نگرانی باشد.

مشکلات و اختلالات تناسلی مردانه

  • سرطان بیضه: این شایع ترین سرطان در مردان 15 تا 35 ساله است. سرطان بیضه در مردان سفید پوست بیشتر از مردان سیاه پوست است. یک توده بدون درد در بیضه ممکن است نشانه سرطان باشد.
  • مشکل نعوظ: ممکن است زمانی رخ دهد که رگ های خونی که آلت تناسلی را تامین می کنند آسیب ببینند. ممکن است مردی نتواند نعوظ داشته باشد (اختلال نعوظ)، یا نعوظ ممکن است به طور طبیعی از بین نرود ( پریاپیسم ) ، که یک مورد اورژانسی است.
  • پیچ خوردگی بیضه: این زمانی اتفاق می‌افتد که یک بیضه روی طناب اسپرماتیک بپیچد و جریان خون به بیضه را قطع کند.
  • مشکلات اسکروتوم: ممکن است شامل تجمع بدون درد مایع در اطراف یک یا هر دو بیضه ( هیدروسل ) یا بزرگ شدن سیاهرگ (ورید واریسی) در کیسه بیضه ( واریکوسل ) باشد. معمولاً اینها مشکلات جزئی هستند اما ممکن است نیاز به ارزیابی توسط پزشک داشته باشند.
  • مشکلات پوست ختنه گاه: آلت تناسلی ختنه نشده شرایطی که عقب کشیدن پوست ختنه گاه از سر آلت تناسلی را سخت می کند ( فیموزیس ) یا مانع از بازگشت پوست ختنه گاه منقبض و جمع شده به موقعیت طبیعی خود بالای سر آلت تناسلی ( پارافیموز ) می شود.
  • هیپوسپادیاس: این یک نقص مادرزادی شایع است که در آن مجرای ادرار تا نوک آلت تناسلی امتداد نمی یابد.
  • کریپتورکیدیسم: این زمانی اتفاق می افتد که یک یا هر دو بیضه به سمت پایین به داخل کیسه بیضه حرکت نکرده باشند.
  • فتق اینگوینال: فتق زمانی اتفاق می افتد که قسمت کوچکی از روده از طریق کانال مغبنی به داخل کشاله ران برآمده می شود.
  • سنگ کلیه: سنگ کلیه از مواد معدنی موجود در ادرار تشکیل می شود که متبلور و سخت می شود. سنگ های کلیه در حالی که در کلیه باقی می مانند معمولا بدون درد هستند. اما آنها می توانند باعث درد شدید شوند زیرا از بین می روند و از طریق لوله های باریک برای خروج از بدن حرکت می کنند.
  • کیست اپیدرمی: کیستی که با ماده ای نرم و زرد رنگ به نام کراتین پر شده است ممکن است در زیر لایه بیرونی پوست در کیسه بیضه ایجاد شود.

عفونت ها

عفونت می تواند در هر ناحیه ای از اندام تناسلی رخ دهد، از جمله:

  • یک بیضه (اورکیت)
  • اپیدیدیم (اپیدیدیمیت)
  • مجرای ادرار (اورتریت)
  • پروستات (پروستاتیت)
  • مثانه (سیستیت)
  • یک فولیکول موی ساده یا آبسه عمیق تر در کیسه بیضه که ممکن است بیضه ها، اپیدیدیم یا مجرای ادرار را درگیر کند
  • تبخال تناسلی یا در موارد نادر قانقاریای فورنیه
  • عفونت ممکن است در زیر پوست ختنه گاه رخ دهد. به این حالت بالانیت می گویند

ممکن است متوجه خون در مایع منی شوید. عفونت یا التهاب شایع ترین علت خون در مایع منی است.

بثورات

راش ممکن است اولین علامت عفونت مقاربتی (STI) باشد. اگر در معرض یک بیماری مقاربتی قرار گرفته اید، تا زمانی که توسط پزشکتان ارزیابی نشده اید، از تماس یا فعالیت جنسی خودداری کنید. این امر خطر سرایت عفونت احتمالی به شریک جنسی شما را کاهش می دهد. شریک جنسی شما نیز ممکن است نیاز به ارزیابی و درمان داشته باشد.

پسرهای کوچک ممکن است با اسباب بازی ها یا سایر اشیاء نزدیک آلت تناسلی خود بازی کنند و به طور تصادفی باعث آسیب شوند. هر چیزی که به دور آلت تناسلی پیچیده شده است یا جسمی در آلت تناسلی نیاز به ارزیابی فوری دارد تا مشکلی ایجاد نشود.

بالانیت

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بومونت، بالانیت التهاب غده (سر) آلت تناسلی است. اگر پوست ختنه گاه نیز ملتهب باشد، این بیماری بالانوپوستیت نامیده می شود. علائم بالانیت می تواند شامل درد آلت تناسلی، تورم و خارش آلت تناسلی، بثورات روی آلت تناسلی و ترشحات بدبو از آلت تناسلی باشد. شایع ترین علت بالانیت رعایت بهداشت ضعیف در مردان ختنه نشده است.

اگر آلت تناسلی در زیر پوست ختنه گاه به درستی تمیز نشود، باکتری ها، عرق، سلول های مرده پوست می توانند در اطراف غده جمع شوند و منجر به التهاب شوند. اگر یک مرد ختنه نشده فیموز داشته باشد (پوست ختنه گاه که به سختی جمع می شود) و نتواند زیر پوست ختنه گاه را تمیز کند، خطر التهاب افزایش می یابد.

سایر علل بالانیت عبارتند از درماتیت و عفونت (عفونت قارچی یا عفونت مقاربتی). اگر علت عفونت باشد، درمان شامل آنتی بیوتیک یا داروهای ضد قارچ خواهد بود.

اپیسپادیاس

اپیسپادیاس یک نقص مادرزادی نادر است که با مجرای ادراری که به طور کامل رشد نمی‌کند مشخص می‌شود که منجر به ناتوانی در دفع صحیح ادرار از بدن می‌شود. هر دو پسر و دختر می توانند با اپیسپادیاس متولد شوند. هنگامی که در پسران رخ می دهد، معمولاً با آلت تناسلی کوتاه و پهن که به طور غیر طبیعی خمیده است متولد می شوند. به جای باز شدن مجرای ادرار در نوک آلت تناسلی، ممکن است در بالای طرف آلت تناسلی باز شود، یا ممکن است در تمام طول آلت تناسلی باز باشد.

علائم و نشانه‌های اپی‌سپادیاس در مردان عبارتند از: سوراخ غیرطبیعی در مجرای ادرار، گشاد شدن استخوان شرمگاهی، آلت تناسلی با شکل غیرطبیعی یا انحنای غیرطبیعی آلت تناسلی، نفروپاتی ریفلاکس (جریان معکوس ادرار به کلیه)، بی‌اختیاری ادرار و عفونت‌های مجاری ادراری. موارد از خفیف تا شدید متغیر است.

موارد خفیف ممکن است نیازی به جراحی نداشته باشند، اما بیشتر موارد اپیسپادیاس نیاز به جراحی دارد. اهداف درمان به حداکثر رساندن عملکرد و طول آلت تناسلی و ایجاد ظاهر طبیعی تر آلت تناسلی است. در مواردی که مثانه درگیر است، جراحی نیاز به ایجاد مسیری برای دفع طبیعی ادرار و کمک به حفظ باروری دارد. دو روش جراحی رایج برای اصلاح اپی‌سپادیاس وجود دارد: تکنیک کانتول اصلاح‌شده و تکنیک میچل

هیپوسپادیاس

هیپوسپادیاس یک نقص مادرزادی است که در آن دهانه مجرای ادرار به جای نوک آلت، در قسمت زیرین آلت تناسلی ایجاد می شود. شدت این وضعیت بسته به محل ایجاد شکاف متغیر است. بسیاری از اوقات، دهانه مجرای ادرار نزدیک سر آلت تناسلی است. برخی از پسران با منفذی در وسط ساقه یا قاعده آلت تناسلی به دنیا می آیند و به ندرت، پسران با سوراخ مجرای ادرار در زیر کیسه بیضه متولد می شوند.

علائم و نشانه‌های هیپوسپادیاس عبارتند از: باز شدن غیر طبیعی مجرای ادرار،انحنای رو به پایین آلت تناسلی، اسپری غیرطبیعی در حین ادرار و ناهنجاری‌های پوست ختنه‌گاه که باعث می‌شود آلت تناسلی کلاهدار به نظر برسد.

هیپوسپادیاس یک مشکل نسبتاً شایع است که تشخیص و درمان مستقیم دارد. اکثر مردانی که با هیپوسپادیاس متولد شده اند، در صورت دریافت درمان، عملکرد جنسی طبیعی را در بزرگسالی تجربه می کنند. درمان شامل اصلاح جراحی برای تغییر موقعیت دهانه مجرای ادرار و در برخی موارد برای صاف کردن ساقه آلت تناسلی است. جراحی اغلب در سنین 3 تا 18 ماهگی انجام می شود.

سرطان آلت تناسلی

سرطان آلت تناسلی ، تقریباً همیشه در سلول های پوست آلت تناسلی شروع می شود. پنج نوع اصلی سرطان آلت تناسلی وجود دارد: کارسینوم سلول سنگفرشی، ملانوم، سرطان سلول پایه، آدنوکارسینوم و سارکوم. حدود 95 درصد از تمام سرطان های آلت تناسلی از سلول های سنگفرشی که سلول های پوست صاف هستند، ایجاد می شوند.

سرطانی که از سلول های سنگفرشی ایجاد می شود کارسینوم سلول سنگفرشی نامیده می شود. سرطان های سلول سنگفرشی به کندی رشد می کنند و اگر زود تشخیص داده شوند، معمولا قابل درمان هستند.

کارسینوم درجا یا CIS، ابتدایی ترین مرحله سرطان سلول سنگفرشی آلت تناسلی است. با CIS، سرطان فقط در لایه های بالایی پوست آلت تناسلی یافت می شود. ملانوما و سرطان سلول بازال هر کدام کمتر از 2 درصد از سرطان های آلت تناسلی را تشکیل می دهند و سارکوم و آدنوکارسینوم که به عنوان بیماری پاژه آلت تناسلی شناخته می شود، حتی نادرتر هستند.

سرطان آلت تناسلی باید درمان شود. اگر سرطان زود تشخیص داده شود، احتمال نجات آلت تناسلی وجود دارد. با این حال، اگر سرطان به بافت‌های عمقی آلت تناسلی گسترش یافته باشد، جراح ممکن است مجبور به انجام پنکتومی (برداشتن بخشی یا کل آلت تناسلی) برای برداشتن سرطان شود.

بیماری پیرونی

بیماری پیرونی یک بیماری آلت تناسلی است که زمانی ایجاد می شود که بافت اسکار به نام پلاک در داخل آلت تناسلی تشکیل شود و نعوظ را منحنی و دردناک کند. بسیاری از مردان دارای انحنای جزئی در آلت تناسلی در حالت نعوظ خود هستند و هیچ مشکلی ایجاد نمی کند. اما وقتی دردناک باشد یا خمیدگی قابل توجه باشد، می تواند منجر به اختلال نعوظ شود و حتی ممکن است رابطه جنسی را غیرممکن کند.

علائم و نشانه‌های بیماری پیرونی عبارتند از: بافت اسکار که در زیر پوست آلت تناسلی احساس می‌شود، خمیدگی یا انحنای قابل توجه آلت تناسلی، مشکل در نعوظ یا حفظ آن، درد در آلت تناسلی، و کوتاه شدن آلت تناسلی.

گاهی اوقات بیماری پیرونی خفیف است و مشکلات قابل توجهی ایجاد نمی کند. در این صورت ممکن است نیازی به درمان نباشد. همچنین این احتمال وجود دارد که بدون درمان بهبود یابد یا حتی به خودی خود از بین برود. با این حال، اگر درد آلت تناسلی دارید یا انحنای آلت تناسلی شما باعث ایجاد مشکل در رابطه جنسی می شود، با پزشک خود تماس بگیرید. ممکن است لازم باشد دارو مصرف کنید، اسکار را با دارو تزریق کنید یا برای اصلاح پیرونی جراحی کنید. ممکن است پزشک داروهای دیگری را نیز تجویز کند. اگر بیماری شما شدید است و به خودی خود یا با درمان بهبود نمی یابد، جراحی ممکن است یک گزینه مناسب باشد.

فیموز و پارافیموز

فیموز عارضه ای است که جمع شدن پوست ختنه گاه آلت تناسلی را دشوار می کند. پارافیموز وضعیتی است که تغییر موقعیت پوست ختنه گاه را دشوار می کند. هر دو بیماری ممکن است در پسران و مردانی که ختنه نشده اند (پوست ختنه گاه آنها برداشته نشده است) رخ دهد.

فیموز در نوزادان شایع است زیرا پوست ختنه گاه آنها هنوز سفت است. در بیشتر موارد، با افزایش سن پسرها، خود به خود برطرف می شود. با این حال، اگر پسرها نتوانند در دوران نوجوانی پوست ختنه گاه خود را جمع کنند، ممکن است نیاز به درمان داشته باشند. درمان ها شامل استفاده از کرم های استروئیدی (برای شل کردن پوست ختنه گاه به طوری که بتوان آن را دستکاری کرد) و ختنه کردن در صورت ناموفق بودن کرم استروئیدی است.

علائم پارافیموز شامل ناتوانی در بازگرداندن پوست ختنه گاه به وضعیت طبیعی، مشکل در انزال و ادرار، تغییر رنگ یا کبودی آلت تناسلی و تورم آلت تناسلی است. پارافیموز می تواند یک اورژانس پزشکی باشد و همیشه باید فوراً توسط پزشک برای ارزیابی و درمان ارزیابی شود. گزینه های درمانی شامل ختنه (در صورت عدم موفقیت سایر درمان ها)، دستکاری پوست ختنه گاه برای تغییر موقعیت آن و ایجاد یک برش کوچک در پوست ختنه گاه برای کاهش تورم و یا برآمدگی است.

پریاپیسم

پریاپیسم یک نعوظ مداوم است که بیش از چهار ساعت طول می کشد و با ارگاسم برطرف نمی شود. نعوظ هایی که با این وضعیت رخ می دهد می تواند دردناک باشد و همیشه به فعالیت جنسی مربوط نمی شود. علل شایع عبارتند از داروها، مصرف الکل و مواد مخدر (به ویژه کوکائین و ماری جوانا)، مشکلات نخاعی و برخی بیماری های خونی.

اگر نعوظی دارید که بیش از چهار ساعت طول کشیده است، باید به اورژانس مراجعه کنید. درمان معمولاً شامل تخلیه خون از آلت تناسلی است. همچنین ممکن است از داروهایی برای کمک به کوچک شدن عروق خونی استفاده شود. به ندرت، جراحی برای اصلاح مشکل و جلوگیری از آسیب دائمی به آلت تناسلی ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسین ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    27 6
    سلام آقای دکتر؛ پسر 24 ساله و مجرد هستم: 1) روی قسمت هایی از محل ختنه گاهم حفره هایی وجود داره که درون اون موکوس جمع میشه، بهترین راه درمان چیست؟ 2) قسمتی از پوست محل ختنه گاهم که تیره رنگ شده است دچار پارگی شده و در زیر این پوست نیز رگی وجود دارد که داخل آن موکوس جمع میشود، درمان مشابه با مورد اول را دارد؟ آیا پوست اضافه است که به خوبی ختنه نشده؟ 3) آلتم به طور کلی در هنگام نعوظ به سمت بالا گرایش دارد به طوری که به سختی و احساس درد به سمت پایین و مستقیم می آید، آیا در نزدیکی مشکل ایجاد می کند؟ با سپاس از توجه شما.
  • mohammad ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    71 9
    سلام اقایه دکتر من پسرم ۲۰سالشه والتش درحالت شق تقریبا چسبیده به شکم است ایا مشکلی دارد
  • سیامک ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۸
    30 5
    من هم همین مشکل را دارم؟ راهنمایی میخواهم 52 سالم هستش از نظر زهنی هم سالم هستم ولی دو ماه که دچار این مشکل شدم.
  • تبریز ح ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    با سلام خدمت آفای دکتر من هم ٱلتم زیاد سفت نمیشه اگرهم بشه زود میخوابه چندوقته اینطورشده تقریبا یکی دو ساله ایجوری شده.تو حالت خوابیده زود به انزال میرسم.واقعا این مساله عذابم میده خواهشا راهنمایی کنی/دیگه از زندگی خسته شدم...
  • احمد ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    78 9
    سلام،اقا دکتر من 29 سالمه،اسپرمم در موقع امدن خیلی زیاد سفت و به شکل دانه های سفت سفت به شکل برنج خارج میشه،علتش چیه لطفا؟
  • مجید ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    28 6
    سلام آقای دکتر چند ماهی هست ازدواج کردم ازون موقع تاحالا چند وقت یکبار آلتم جوشای زیر پوستی میزنه درد کمی هم داره بعدشم خودش خوب میشه در ضمن آلتم سفیدکم هم میزنه.خواهش میکنم کمکم کنید خیلی نگرانم
  • ب ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    42 15
    سلام آقای دکتر حدود سه ماه پیش دفع شن خیلی ریز رو داشتم.بعد از اون ماجرا آلتم تقریبا حس نداره البته به حالت نعوظ میره راحت (و لی زودتر از قدیما بر میگرده) اما سر آلتم حسی نداره دوبار به متخصص اورولوژی مراجعه کردم میگن وضعیتش عادیه اما... :( لطفا راهنمایی کنید
  • محمد ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    96 11
    سلام کناره های آلت من شکل های دون دون ریز وجود داره(زیاد) که منو نگران کرده اونا چی هستن ممنون
    • مملی ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
      23 8
      برا منم اونجوریه و باعث میشه زود ارضا شم ی پمادی داروی گیاهیی چیزی بگید باشرم ,ریختن عرق از داروخونه بگیریم بزنیم سرش جون هرکی دوس دارید نگید به پزشک مراجعه کنید (ینی از فوش بدتره) ی پماد برلی از بین بردن این دون دونیا ممنون
  • محمود ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    75 13
    سلام آقای دکتر ، حدود یک هفته ای هست که زیر کلاهک آلتم یک غده نسبتا کوچک و ریز بوجود اومده . و خیلی هم سفت هست . این امر وقتی که یک روز صبح از خواب بیدار شدم و آلتم در حالت نعوظ بود اتفاق افتاد ، ممنون میشم علتش رو بهم بگین ، و آیا باید به دکتر مراجعه کنم ؟
  • متين ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
    12 0
    سلام منم اينجورم خدايي يكي راهنماييم كنه...خيلي نگرانم..
  • مجید ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    59 13
    سلام در خوابگاه عمومی نشسته بودم که یکی از افراد حاضر به من حمله ور شد و کل مجموعه آلت مرا می کشید و فشار میداد بطوریکه بعد از جدا کردن فرد مزبور هم آلت وهم زیر شکمم درد میکرد والان هم بعد ار چند روز درد داره مضافا اینکه زیر شکمم بعضی وقت تیر میکشه و بیقراره سوالم اینه احتمال مبتلا به سرطان دارم یا مشکلی مرا تهدید میکنه یا نه و اینکه چه باید بکنم . ممنون میشم راهنمایی کنید
  • حمید ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    سلام بیش از 6 ماه است که دیواره آلت تناسلیم زخم شده است (زخم آن خیلی کوچک بود و حدس می زنم که با ناخن زخم شده است). مدتی رابطه نداشتم و زخم آن بسته شد اما بلافاصله بعد از رابطه دویاره دهن باز کرد و هر بار بعد از رابطه می سوزد. الان سه نقطه زخم است. اگر ممکن است من را راهنمایی نمایید. با تشکر حمید
  • سجاد ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
    65 24
    سلام و خسته نباشید به شما آقای دکتر،سال جدید پیشاپیش مبارک باشه،من 21سالمه،5سال گرفتار استمناء بودم،الان وقتی با تحریک به نعوظ میرسم رگ زیر آلتم وجود نداره،ولی وقتی بعد بیدار شدن یا دست زدن به آلت به نعوظ میرسم رگ زیر آلتم رو میتونم لمس کنم،اگه مشکلی دارم راهنماییم کنید ممنون.
  • نیما ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    سلام جناب... من روی خود بدنه آلتم و زیر کلاهک آلتم دون دون شده. باید برای درمان چکار کنم؟ ممنون.
  • ناشناس ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    66 14
    ببخشید اقای دکتر یه سوال داشتم التم کمی زاوی داره فک کنم در حد سی درجه افسردگی گرفتم که ایا برای رابطه ی جنسی مشکلی ایجاد میکنه ترو خدا راهنماییم کنین و راه درمانشو بههم بگین.خیلی ممنون میشم
    • جواد ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
      95 19
      سلام اقای دکتر من زیر پوست التم دانه های سفیدی مثل جوش ظاهر شدن که وقتی پوست التمو میمالونم سفت هستش مثل ساچمه ریز ، الان فکر کنم نزدیک یک سال شاید باشه اما اولا کم بودن اما یکی دو ماه هستش زیاد دیده میشه ، درد هم نمیکنه ، من 26 دارم ، میخواستم بدونم چه جوری خوب میشه ، بعدم به چه دکتری باید مراجعه کنم ، بعدشم روی التم کمی مو در امده شاید ده تا لاخ ، برای اینکه در نیاد باید چکار کنم ، اگه بیشتر شد مشکلی وجود داره یا طبیعی هستش ، ممنون میشم راهنمایی کنید
  • محمد جواد ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    52 2
    سلام آقای دکتر من از حدود دو سه ماه پیش یک چیز نقطه مانند کوچک که تقریبا مشکی هست بر روی محل ختنه گاه مشاهده می کنم و بدون درد است من یک نوجوان 16 ساله هستم و تازه به سن بلوغ رسیدم (حدودا یکسال) از یکی از دوستام که پرسیدم گفت اون هم داره اما من باید مطمئن شم یک سری واسه معاینه پیش دکتر تناسلی رفتم و دکتر گفت چیزی نیسته حالا نمیدونم این رو دیده یا نه؟من که با چشمم اون رو راحت میبینم. لطفا بگید خودش از بین میره یا نه؟ ختنه هم شدم سیگار نمیکشم و هیچ عفونت و هیچی هم نداره حتی زخم هم نمیشه
  • محمدجواد ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    13 4
    منظورتون چیه؟ یعنی خارج میشه بعد کنده میشه یا شما می کنید؟ زیر آلت یا روی آلت؟ واسه من از زیر خارج میشد و من میکندم البته یه چند ماهی طول میکشه تا در بیاد اما نکنی هم چیزی نمیشه.فکر نکنم مشکلی باشه اما من یکی هم روی آلت دارم که مانند یک نقطه کوچک در محل ختنه گاهه البته اونم فکر نکنم مشکل باشه اما باید مطمئن شم
  • محسن ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    40 10
    سلام من 32 سالمه ، ازدواج کردم . التم از حد معمول بزرگتره (25 سانتیمتر) و همسرم توانایی نزدیکی با منو نداره . این طبیعیه ؟ مشکل از منه یا همسرم ؟ لطفا راهنمایی کنید.
  • رامين ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
    82 13
    سلام آقاي دكتر امروز بعد از خود ارضايي آلتم باد كرده چه بايد بكنم لطفا راهنماييم كنيد ؟؟
  • اندرو ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    99 16
    با سلام خدمت جناب دکتر در صورت قطع کامل آلت تناسلی (البته بدون برداشته شدن بیضه ها) آیا میل جنسی هنوز باقی است ؟ و چند درصد ؟ از شما جناب دکتر تقاضامندم راهنمایی بفرمایید با تشکر
  • علیرضا ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    76 12
    سلام من امروز توپ به التم خورد ودرد گرفت اما بعد درد کم شد ودیگه هم صاف نشده و هرکاری که میکنم سیخ نمیشه لطفا کمک کنید
  • سجاد ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
    سلام. من 23 سالمه متاسفانه خودارضایی انجام میدادم تا اینکه یه روزی رگ های التم برجسته شدن الان هم وقتی التم در حال انقباض یا استراحت هست انگار ورم کرده یعنی اون قسمتی که پیش نوک الت قرار داره و شبیه حلقه هست ورم کرده ولی احساس درد و سوزش ندارم. خواستم ببینم این طبیعیه ایا برطرف میشه یا خیر ؟
  • محمد علی ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    86 17
    سلام من17سالمه یه مشکلی برام پیش امده اینکه وسط التم ورم عجیبی کرده اگه میشه کمکم کنین این مشکلو رفع کنم
    • امیرحسین ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
      39 8
      منم 17 سالمه و همین مشکل امروز برام پیش اومده و واقعا نمیدونم چیکار کنم(قسمت محور التم ورم کرده)
  • عباسی ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۲
    98 12
    باسلام.من30 سالم چند هفته ای دانه های مثل جوش داخل رگ روی آلتم وجود داره که حرکت کرده وبه دور کلاهک جمع شده ،لطفابگیدعلتش چیست وچکارباید انجام بدم وبه کجامراجعه کنم!??ممنون
  • حسین ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
    47 8
    باسلام فرد 25 ساله هستم ک به تازگی متوجه شده ام ک لوله ای ک بین الت تناسلی و بیضه ها وجود دارد متورم شده و سفت شده غالبا با درد همراه هست ک راه رفتن را برایم مشکل میکند خواستم علت این حالت را بپرسم؟؟؟؟ ایا ب زور زدن زیادی یا پوشیدن لباس تنگ یا ب تمییز نکردن الت تناسلی برمیگرده یا مشکل چیز دیگری است؟؟؟ ممنون از شما
  • امین ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
    57 2
    32ساله هستم ازبچگی چندسوراخ روی تنه التم قسمت ختنگاه وجودداردکه هرازچندگاه ماده سفیدپنیری شکل ازون خارج میشودخواهشاعلت ودرمان رابرایم شرح دهیدممنون