محققان آمریكایی اعلام كردند افرادی كه همزمان با تلاش برای ترك سیگار، مصرف سدیم را كاهش می‌دهند و بیشتر ورزش می‌كنند، در ترك سیگار موفق تر از كسانی هستند كه می‌كوشند این عوامل را یكی یكی تغییر دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از رویترز، دكتر "دیوید هایمن" و همكارانش از دانشكده پزشكی بیلور در هوستون ایالت تكزاس آمریكا، در چارچوب یك برنامه اصلاح رفتار كه با بودجه دولتی انجام گرفت، با بررسی درصد موفقیت‌های به دست آمده در ترك سیگار، به این نتیجه رسیدند.

در این برنامه ‪ ۲۸۹‬فرد ‪ ۴۵‬تا ‪ ۶۴‬ساله حضور داشتند كه دو سوم آنان را زنان تشكیل می‌دادند. تمامی این افراد سیاه‌پوست، سیگاری و دارای فشار خون بالا بودند.

نتایج این تحقیقات در مجله آرشیو طب داخلی به چاپ رسیده است.

هدف از این برنامه، ترك سیگار این افراد و كاهش میزان سدیم در رژیم غذایی و افزایش فعالیت بدنی با دستكم ‪ ۱۰‬هزار گام در هفته بود.

این بیماران بدون دسته‌بندی بر اساس یك ویژگی خاص، در سه گروه قرار گرفتند.

مدت ‪ ۱۸‬ماه هر شش ماه یكبار، اعضای گروه اول در جلسات مشاوره كلینیكی در ارتباط با هر سه این رفتارها شركت می‌كردند و با تماس‌های تلفنی مورد تشویق قرار می‌گرفتند.

رفتار با گروه دوم نیز مشابه گروه اول بود با این تفاوت كه در هر شش ماه، یك رفتار مورد توجه قرار می‌گرفت.اما از گروه سوم فقط مراقبتهای معمولی به عمل آمد كه شامل یك بار حضور در كلاس‌های گروه‌های موجود بود.

در كل، ‪ ۲۳۰‬تن از شركت‌كنندگان ، این مطالعه را به اتمام رساندند.

گروه هایمن دریافت كه دسترسی به هدف تغییر دو رفتار از این سه رفتار، در گروه هم زمان ‪ ۵/۶‬درصد، در گروه ترتیبی ‪ ۵/۲‬درصد و در گروه مراقبت های معمولی ‪ ۶/۵‬است.

ترك سیگار در گروه همزمان ‪ ۲۰‬درصد، در گروه ترتیبی ‪ ۱۷‬درصد و در گروه كنترل ‪ ۱۰‬درصد صورت گرفت.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha