از بیمارستان امام رضا(ع) مشهد خبر می‌رسد محیط آلوده و قرنطینه نشدن فضای بیمارستان امام رضا(ع) این شهر، مرگ یك انترن جوان دانشگاه علوم پزشكی را در پی داشت. این اتفاق به دلیل حضور بیماران مبتلا به تب كنگو در این بیمارستان و سرایت آن به پزشك جوان رخ داده است.

سلامت نیوز: از بیمارستان امام رضا(ع) مشهد خبر می‌رسد محیط آلوده و قرنطینه نشدن فضای بیمارستان امام رضا(ع) این شهر، مرگ یك انترن جوان دانشگاه علوم پزشكی را در پی داشت. این اتفاق به دلیل حضور بیماران مبتلا به تب كنگو در این بیمارستان و سرایت آن به پزشك جوان رخ داده است. صبح امروز این پزشك تشییع خواهد شد.

شیوع تب كنگو در شهر مشهد در هفته گذشته و استمرار آن طی روزهای اخیر منجر به بروز مشكلات متعددی شده است، به طوری‌كه مراجعه سه بیمار مبتلا به تب كریمه كنگو در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد وابسته به دانشگاه علوم پزشكی مشهد در هفته گذشته و عدم رعایت قرنطینه فضای بیمارستانی، یك پرستار و یك دانشجوی كارآموز پزشكی را مبتلا به این بیماری كرد.

امیر كیخسروی دانشجوی كرمانی و كارآموز پزشكی دانشگاه علوم پزشكی مشهد در جریان انجام معالجات بیماران مراجعه‌كننده به دلیل تماس به بیمار و خراش در دست، مبتلا به تب كریمه كنگو می‌شود كه این بیماری پنجشنبه هفته گذشته منجر به مرگ او می‌شود.

هچنین پرستار دیگری در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد به دلیل ترشح خون بیمار به صورت وی در محیطی آلوده و قرنطینه نشده نیز به این بیماری مبتلا می‌شود كه در حال حاضر برخلاف دانشجوی كارآموز پزشكی وضعیت او رو به بهبود است.

این اولین باری نیست كه بی‌توجهی و عدم رعایت قرنطینه بیمارستانی در مواجهه با بیماری‌های كشنده و واگیر‌دار مخاطرات جانی‌ای را برای پرستاران و كادر بیمارستان ایجاد می‌كند. پیش از این نیز در آبان سال گذشته خانمی ۴۵ساله با خونریزی ركتال به بیمارستان ولیعصر بیرجند مراجعه كرد كه به دلیل حاد بودن شرایط فوت كرد.

روز بعد نیز پرستار بخش عفونی این بیمارستان به دلیل تنفس دهان به دهان به این ویروس مبتلا شد و در مدت زمان اندكی از دنیا رفت. با این حال عوامل و كادر بیمارستان امام رضا(ع) مشهد، بی‌احتیاطی و بی‌توجهی مسوولان بیمارستان امام رضا(ع) مشهد و غیاب پزشكان متخصص بیمارستان را با توجه به حضور كارآموز پزشكی برای احیای بیمار، دلیل اصلی فوت دانشجوی پزشكی دانشگاه علوم پزشكی مشهد می‌دانند.

یكی از عوامل بیمارستان امام رضا(ع) مشهد در گفت‌وگو با «شرق» با اشاره به دلایل فوت دانشجوی كارآموز پزشكی می‌گوید: طی چند هفته گذشته تعدادی از بیماران مبتلا به تب كریمه كنگو به بیمارستان امام رضا(ع) مشهد مراجعه كردند. پس از آن به بخش‌های عمومی بیمارستان برای معالجه فرستاده شدند و محیطی قرنطینه برای آنها ایجاد نشد.

او می‌افزاید: پس از آن با توجه به وخامت حال یكی از این بیماران و عدم حضور پزشكان متخصص بیمارستان، امیر كیخسروی دانشجوی كارآموز پزشكی این بیمارستان برای احیای بیمار در اتاق این بیماران حاضر شد و بی‌تجربگی و عجله او منجر به ایجاد جراحتی در دست او شد و به دلیل سابقه بیماری‌ای كه داشت، پزشكان بیمارستان نتوانستند مانع ابتلای او به بیماری تب كنگو و نهایتا مرگ او شوند.

 او با تاكید بر اینكه در صورت حضور پزشكان متخصص در بیمارستان و آگاهی از سابقه بیماری او قطعا سرنوشت پزشك جوان با مرگ همراه نمی‌شد، افزود: خانواده این دانشجوی جوان كرمانی به دنبال شكایت از مسوولان بیمارستان هستند و عنوان می‌كنند كه بی‌احتیاطی مسوولان بیمارستان در ایجاد محیطی قرنطینه منجر به مرگ او شده است. شیوع تب كریمه كنگو در شهر مشهد به مرز نگران‌كننده‌ای رسیده است، به‌طوری‌كه از مشهد خبر می‌رسد شیوع این بیماری منجر به تعطیلی كشتارگاه‌های مركزی شهر به خصوص كشتارگاه فریمان از توابع مشهد شده است.

منبع: روزنامه شرق

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha