اینجا بیمارستان خزانه است. در بخش انتهایی بیمارستان زباله های عفونی در کیسه های سیاه رنگ گذاشته شده و گربه‌ها دور آن مهمانی با شکوه گرفته‌اند.

سلامت نیوز : بیمارستان آیت‌الله کاشانی یکی از بیمارستان‌های زیر مجموعه صندوق تأمین اجتماعی است که در محل خزانه و در فلکه دوم این محل مستقر است. تعدد مراجعه کننده در درمانگاه این بیمارستان منجر به کاهش خدمت رسانی به بیماران شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ بیمارستان آیت الله کاشانی که به بیمارستان خزانه نیز معروف است، دارای 154 تخت بیمارستان و 3 طبقه بوده و دارای بخش‌های مختلف زنان، مردان،قلب،ارتوپدی، جراحی، زایمان، آزمایشگاه، اورژانس، اطفال،ICU ، CCU بوده است.

بی وقتی پزشکان و سرگردانی بیماران

به هنگام ورود به درمانگاه بیمارستان با یک ساختمان مسکونی با راهروهای کوچک و حجم زیاد بیماران مواجه می شویم. ساختمانی که به هیچ عنوان مناسب یک مکان درمانی نیست.یکی از بیماران از کمبود وقت پزشکان و معاینه سرسری آنها معترض است، می گوید: برای اکثر بیماری ها یک سری کپسولهای چرک خشک کن داده میشود،حتی در برخی مواقع پزشکان تنها به گرفتن نبض دست اکتفا می کنند.بیمار دیگر که براثر شکستگی استخوان دست درحال انتظار برای معاینه پزشک ارتوپد بود به دلیل درد شدید و نداشتن وقت قبلی، به توصیه پزشک مجبور به تحمل هزینه و مراجعه به مطب دکتر شد.خانم 24 ساله ای که فرزندش را برای آزمایش به بیمارستان آورده بود با انتقاد از نوع خدمات دهی و نوبت دهی به بیماران اضافه کرد: از صبح زود برای آزمایش فرزندم به بیمارستان آمده‌ام ولی با گذشت 4 ساعت هنوز نتواسته‌ام نوبت پذیرش بگیریم.

وضعیت داروخانه و گلایه مندی شهروندان

وارد داروخانه بیمارستان که درزیرزمین ساختمان درمانگاه قرار داشت که می شدیم بوی نامطبوع  و غیرقابل تحمل محیط قدرت انتظار را از هرکسی میگرفت. یکی از بیماران که ساعتهای زیادی را برای دریافت دارو در انتظار نشسته بود اظهار می کرد: با هر بار مراجعه به داروخانه بیشتر احساس مریضی و بی حالی می کنم. وی می‌گوید: اکثر داروهای تجویز شده توسط پزشکان داروهای معمولی است که با نیامدن به درمانگاه هم هرکسی می تواند خود را خانگی درمان کند.داروخانه تنها داروهای معمولی و ایرانی را موجود دارد و برای تهیه بقیه داروها باید به داروخانه های دیگر مراجعه کنیم.

رژه گربه ها در میان زباله های خطرناک

درحالی که معاون درمان صندوق تأمین اجتماعی در فروردین ماه سال جاری اعلام کرده بودکه تمامی بیمارستان‌های تأمین اجتماعی به دستگا‌ه امحای زباله مجهز می‌شوند در بخش انتهایی بیمارستان دیدیم که زباله های خطرناک بیمارستانی در کیسه های مشکی زباله گذاشته و مقداری از آن نیز در محیط اطراف پراکنده بود که این سبب تجمع حشرات و گربه ها در آن مکان شده بود به سراغ کارشناس بهداشت بیمارستان رفتیم تا علت را جویا شویم.آدینه زباله های اطراف اتاقک زباله را زباله های غیرعفونی و برخی از آن را نان خشک دانست درحالیکه بر روی کیسه های آنها کلمات زباله خطرناک نقش بسته بود.وی اظهار داشت: بیمارستان به صورت مستقل امکان خرید دستگاه امحای زباله را ندارد و با پیگیری از تأمین اجتماعی در تلاش هستیم تا پایان اردیبهشت و اوایل خرداد  سال جاری زباله های بیمارستان را بی خطر کنیم.

گلایه رئیس بیمارستان از فضای نامناسب درمانگاه

سراغ رئیس بیمارستان را گرفتیم مطلع شدیم آقای رئیس هم در درمانگاه درحال معاینه بیماران است با وجود حجم زیاد بیماران درحال انتظار و چشمهایی که به در دوخته شده بود تا بالاخره موفق شوندآقای دکتر را ببینند، وارد اتاق رئیس شدیم.در ورودی بیمارستان ساختمان نیمه ساخته ای را دیده بودیم از آقای دکتر کسایی توضیحاتی را در این خصوص جویا شدیم.وی افزود: در حال حاظر بیمارستان آیت الله کاشانی در سه ساختمان جداگانه در حال فعالیت است و جزو بافت های فرسوده به حساب می آید به همین منظور در حال ساخت مکانی جدید برای بیمارستان هستیم وی نیز از نامناسب بودن ساختمان درمانگاه ،بافت نامناسب و کوچک بودن آن گلایه داشت.از پروژه ساختمان جدید برایمان گفت اینکه تاکنون ساخت و ساز آن 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و قرار است بخش های اصلی بیمارستان از جمله اتاق عمل، اورژانس،زایشگاه  و بخش بستری به آن جا منتقل شود.کسایی علت تأخیر در ساخت بیمارستان را ناهماهنگی بین شرکت های پیمانکاری دانست و با توجه به این مسائل امیدی به بهره برداری از بخش جدید بیمارستان تا پایان سال جاری نداشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha