تلاش كنید از هفت راه برای كاهش نگرانی، داشتن زندگی عاری از اضطراب و افزایش خوشبختی تان استفاده كنید.

سلامت نیوز : نگرانی برای رسیدن به اهداف می تواند تعادل در سیستم عصبی ما را مختل كند و برای سلامتی زیان آور است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ روانشناسان امریكایی هفت راهكار را برای دوركردن نگرانی از خود را مطرح كرده‌اند كه شامل موارد زیر می شود:

* فراموش كردن مواردی كه نمی توانید تغییر دهید اتفاقاتی كه در گذشته باعث نگرانی شما شده است را فراموش كنید. خاطرات بد گذشته برای سلامتی بسیار زیانبار است.

* نوشتن یک لیست نگرانی تمام مواردی كه شمارا نگران می كند لیست كنید. سپس آنها را از یک تا 10 اولویت گذاری كنید، بعد از آن شما می توانید لیست نگرانی خود را به لیست عمل تبدیل كنید. یعنی مواردی كه باعث نگرانی شما می شود را از بین ببرید. اینك احساس آرامش را بعد از زمانی که تیک انجام مورد نگران كننده را بزنید تجربه می كنید كه راهی مطمئن برای افزایش شادی و رفع نگرانی ها است.

* افکار خود را نظم دهید تمام موارد منفی را از ذهن خود پاك كنید و موارد مثبت را جایگزین این مساله بكنید. تبدیل منفی ها به مثبت ها یک راه بسیار سازنده برای برخورد با افکار است.

* منحرف کردن ذهن از طریق تمركز اعصاب. هنگامی که ما نگران هستیم، مغز ما معمولا در جستجوی پیداکردن یک راه حل منطقی برای مشکلات است. در این موارد از طریق بینی، تنفس و از طریق دهان نفس خود را خارج كنید. پس از چند دقیقه آرامش را بدست می آورید و نگرانی از بدن خارج می شود و در این حالت شما موقعیت بهتری برای مقابله با مشکل با ایده بهتری دارید.

* بحث با دوستان و خانواده یک مشکل وقتی با دیگران مطرح شود نصف مشکل حل شده است. با خانواده، دوستان و یا یک دکتر كه شما با آنها رابطه خوبی دارید صحبت كنید. گاهی اوقات مشکلات خود را با صدای بلند گفتن هم می‌تواند كارگشا باشد. با کسانی که به شما نزدیک اند، هر اندازه كه دوست دارید بخندید و گریه و زاری كنید و این یك راه سالم برای از بین بردن استرس است.

* مقابله با این مشکل برخی از نگرانی ها را نمی توان از طریق صحبت کردن با دیگران از بین برد و باید با آن مشکل برخورد شود. گاهی اوقات، چیزهای زیادی در ذهن ما است که ما نمی دانیم چطور با آنها برخورد كنیم. تصمیم گیری برای آن مشکل و پیدا كردن راه برای از بین بردن آن بهترین راه حل است.

* قراردادن مسائل در چشم انداز خود را غرق مسائل كوچك نكنید و به مسائل مهمتر بیندیشید. همیشه این احتمال وجود خواهد داشت که بسیاری از مردم مشكل بدتر از ما دارند. آیا شما هنوز هم برای یك مورد در چند هفته یا ماهها نگران می شوید؟ اگر پاسخ منفی باشد، پس آن مورد واقعا ارزش نگرانی را ندارد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha