شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۵
کد خبر: 48218

به گفته یك متخصص تغذیه، مصرف مواد غذایی به صورت همزمان در مواردی ممکن است کشنده باشند و یا اینکه مانع دستیابی به غذاهای ایده‌آل شود.

عسل را با خربزه، زردآلو را با ماست نخورید!
سلامت نیوز : دكتر شیوا مرتضایی در گفت وگو با ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: هرگز خود را از غذاهایی که بیشترین ارزش غذایی را دارند محروم نكنید. همچنین مواد غذایی اگر با هم مصرف شوند هم مشکل سازهستند و هم ارزش غذایی خود را از دست می‌دهند و باید از مصرف آنها اجتناب کرد به عنوان مثال مصرف عسل با خربزه و زرد آلو با ماست احتمال مرگ دارد.

وی اظهار داشت: مصرف خیار با غذاهای چرب و گوشتی ارزش غذا را کاهش می‌دهد و ممکن است به خاطر وجود عوامل دیگر و یا مستعد بودن افراد باعث مسمومیت غذایی یا بیماری شود.این متخصص تغذیه گفت: غذاهای داغ که مصرف آنها باعث ضعف و کم حوصلگی می‌شود اگر درمان نشود منشأ بیماری و باعث عصبانیت می‌شود. همچنین نوشیدن آب بین غذا باعث اختلال درهضم و باعث ایجاد زخم معده در فرد می‌شود.دكتر مرتضایی در پایان توصیه كرد: مصرف ماست با غذاهای گوشتی و مانند آن علاوه بر دیگر حسنات آن مانند جلوگیری از پوکی استخوان، تقویت نور چشم، برطرف کردن بوی دهان و... برای هضم غذا هم مؤثر است ولی باعث می شود آهن غذا را کاهش داده و یا خنثی کند، لذا کسانی که مبتلا به کم خونی هستند باید با غذاهایی که دارای آهن کمتری هستند، یا اصلاً استفاده نشود، یا حداقل دو ساعت بعد از غذای دارای آهن و یا با غذاهایی باشد که آهن زیادی ندارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha