رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینكه امدادگران جمعیت هلال‌احمر باید وظیفه امدادرسانی در هنگام وقوع حادثه را برعهده بگیرند، گفت: با این حال ما اطلاعات درستی از ویژگی‌های مناطق تهران نداریم و باید گفت بحث زلزله تهران پیچیده است، از این منظر كه امكانات، تجهیزات و آمادگی‌ها در حالت قابل قبولی است، اما عملیاتی نیست.

سلامت نیوز: رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینكه امدادگران جمعیت هلال‌احمر باید وظیفه امدادرسانی در هنگام وقوع حادثه را برعهده بگیرند، گفت: با این حال ما اطلاعات درستی از ویژگی‌های مناطق تهران نداریم و باید گفت بحث زلزله تهران پیچیده است، از این منظر كه امكانات، تجهیزات و آمادگی‌ها در حالت قابل قبولی است، اما عملیاتی نیست.

دكتر ابوالحسن فقیه در پاسخ به سؤالاتی مبنی بر میزان آمادگی این جمعیت در پوشش امدادی زلزله احتمالی تهران گفت: جمعیت هلال‌احمر براساس شرح وظایف خود در آمادگی كامل قرار دارد.
 وی افزود: براساس شرح وظایف محوله بر جمعیت هلال‌احمر در مواقع حادثه، ما وظیفه اسكان اضطراری و تغذیه در روزهای اول پس از حادثه را برعهده داریم كه در حال حاضر ما به میزان كافی پتو، چادر و موادغذایی موردنیاز را در انبارها و پایگاه‌های اقماری اطراف تهران و استان‌های معین و همچنین در برخی از مناطق تهران كه براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در زلزله احتمالی آسیب نمی‌بینند، ذخیره كرده‌ایم.

فقیه با بیان اینكه هیچ كمبودی از بابت اسكان اضطراری اعم از توزیع چادر، پتو و موادغذایی نداریم، با طرح این سؤال كه فرض كنید زلزله‌ای در تهران رخ دهد و ما برحسب شرح وظایف بخواهیم زلزله‌زدگان را اسكان اضطراری دهیم، اما چادرها را كجا باید نصب كنیم؟ گفت: جواب این است كه ما باید چادرها را در فضاهای عمومی اعم از پارك، مدارس و... بنا كنیم،‌ اما باید بگویم كه ما اطلاعات درست و عملیاتی در مورد این فضاها در اختیار نداریم.

وی در تشریح برنامه‌ها و اهداف این جمعیت در سال جاری با اشاره به نامگذاری سال 91 به نام «حمایت از كار و سرمایه داخلی»عنوان كرد كه سیاست جمعیت، استفاده از توان و تولید داخلی است.

منبع: روزنامه ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha