اساسنامه سازمان پزشكی قانونی‌های كشورهای اسلامی امروز با حضور شهاب‌الدین صدر، رئیس این سازمان در تهران تصویب شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازفارس، شهاب‌الدین صدر امروز در سومین اجلاس این سازمان كه در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشكی تهران برگزار شد، افزود: كلیات اساسنامه سازمان پزشكی قانونی‌های كشورهای اسلامی قبلاً در سال 2006 میلادی در دومین اجلاس این سازمان در اردن به تصویب رسیده بود و امروز جزئیات این اساسنامه در تهران تصویب شد.
وی ادامه داد:‌ این اساسنامه مشتمل بر 25 ماده و در 7 فصل مختلف شامل تعریف سازمان، اهداف، اركان، اعضا، بودجه، خروج اعضا، تفسیر و اصلاح است و بر اساس آن كمیته‌های كاری مشترك بین كشورهای اسلامی عضو تشكیل می‌شود.
رئیس سازمان پزشكی قانونی‌های كشورهای اسلامی اضافه كرد: بر این اساس پیشنهاد تشكیل 11 كمیته كاری مشترك شامل، كمیته‌های همكاری كشورهای عضو در فجایع و حوادث غیر‌مترقبه، سقط جنین، اهدای جنین، ارش و دیه، پیوند اعضا، همانند سازی، مرگ مغزی، تعیین سن، تشخیص هویت، كالبد شكافی و ایجاد شبكه آموزشی ارائه شده كه امروز بعد از ظهر درباره آن‌ها تصمیم‌گیری می‌شود.
صدر گفت:‌ این سازمان 22 عضو دارد كه نمایندگان 20 كشور آن امروز در سومین اجلاس سازمان پزشكی قانونی‌های كشورهای اسلامی در تهران حضور دارند كه افغانستان، الجزایر، آذربایجان، مصر، اردن، اندونزی، مالزی، قرقیزستان، لبنان، فلسطین، سوریه، تاجیكستان، سودان، یمن و كویت از آن جمله هستند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha