رییس بیمارستان آرش با بیان اینكه نخستین اقدام درمانی برای مبتلایان به سندروم تخمدان پلی كیستیك،‌ كاهش وزن است، گفت: 60 درصد افرادی كه به سندرم تخمدان پلی كیستیك دچار می‌شوند،‌ چاق هستند. با این حال 75 درصد این بیماران با كاستن 10 درصد از وزن خود می‌توانند بارور شوند.

سلامت نیوز :دكتر اشرف معینی در گفت‌وگو با  (ایسنا)، درباره ارتباط میان چاقی و نازایی گفت: چاقی با ابتلا به سندروم تخمدان پلی كیستیك و در نهایت ناباروری رابطه مستقیم دارد. در بیماران مبتلا به این سندروم علائمی نظیر آكنه، ریزش مو، رویش موهای مردانه (آندروژنیك) مشاهده می‌شود.

وی ادامه داد: این دسته از بیماران عادت ماهیانه نامنظم و با فاصله چند ماه دارند.این جراح و متخصصن زنان، زایمان و نازایی با بیان اینكه نخستین اقدام ضروری برای این بیماران، كاهش وزن است، عنوان كرد: ثابت شده است 75 درصد مبتلایان به سندرم تخمدان پلی كیستیك، با كاهش 10 درصد از وزن خود، عادت ماهیانه منظم پیدا می‌كنند و تعداد قابل توجهی از آن‌ها باردار می‌شوند.معینی به تمام زنانی كه مشكل تخمك گذاری و ناباروری دارند توصیه كرد در وهله نخست وزن خود را كم كنند.

استفاده از قرص‌های ضد بارداری عارضه ای ندارد

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینكه آیا مصرف قرص‌های ضد بارداری به منظور جلوگیری از قاعدگی فرد را در بلند مدت دچار عارضه می‌كند، گفت: این گونه نیست، خط اول درمان دارویی برای زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی كیستیك استفاده از قرص‌های ضد بارداری است.رییس بیمارستان آرش با بیان اینكه قرص‌های ضد بارداری، اثرات مثبتی بر روی هورمون‌های زنانه دارند اظهار كرد: استفاده از قرص‌های ضد بارداری عارضه ای برای فرد در بر ندارد.وی اضافه كرد: به طور حتم ابتلا به سندرم تخمدان پلی كیستیك موجب ناباروری می‌شود، اما قرص‌های ناباروری بر خلاف باور عموم ریسك ناباروری را بالا نمی‌برند.

سن بلوغ در تمام جهان در حال كاهش است

این جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی همچنین در ادامه با بیان اینكه سن بلوغ در تمام جهان در حال كاهش است،‌ اظهار كرد: در حال حاضر میانگین رسیدن به سن بلوغ در دختران 12،6 سال است. علت این امر نیز افزایش آگاهی و بهبود الگوهای تغذیه‌ای است.وی ادامه داد: اگر دختربچه‌ای تمام علائم بلوغ از جمله افزایش وزن و رشد اندام‌های جنسی را داراست باید از لحاظ فیزیولوژی این دوره را طی كند و ممانعت از عادت ماهیانه شدن وی با استفاده از دارو صحیح نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha