شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۵
کد خبر: 48228

توت فرنگی به دلیل داشتن ویتامین C، در درمان بیماری لثه مؤثر بوده و به هضم غذا کمک زیادی می‌کند و به علت داشتن ویتامین B در کاهش و رفع ترس، عصبانیت، خمودی، اضطراب، هیجان و سستی مؤثرست.

افزایش سلامت قلب با مصرف توت فرنگی
سلامت نیوز :توت فرنگی به عنوان یک جایگزین شیرین، باعث افزایش سلامت قلب، کاهش بیماری‌های قلبی عروقی و همچنین کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان و در کل ارتقاء سلامتی بدن می‌شود.

دکتر مسعود کیمیاگر، متخصص تغذیه ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: ‌ توت فرنگی منبع خوبی از فیبر، ویتامین C، پتاسیم و آنتی اکسیدان هاست که این مواد مغذی باعث می‌شوند توت فرنگی به عنوان یک جایگزین شیرین، باعث افزایش سلامت قلب، کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان و در کل ارتقاء سلامتی بدن شود. وی با اشاره به اینکه توت فرنگی سرشار از ویتامین و فاقد چربی اشباع است، ‌ افزود: ‌ یک واحد توت فرنگی معادل ۸ عدد است که ۵۰ کالری انرژی دارد و دریافت روزانه یک واحد توت فرنگی فشار خون بالا را کاهش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به دارا بودن مقادیر کافی کلسیم و فسفر در توت فرنگی توصیه کرد: کودکان و نوجوانان می‌توانند از این میوه استفاده کنند زیرا در استحکام، رشد و نمو دندان‌ها و ترمیم شکستگی استخوان‌ها بسیار مؤثر است. کیمیاگر تصریح کرد: توت فرنگی به دلیل داشتن ویتامین C، در درمان بیماری لثه مؤثر بوده و به هضم غذا کمک زیادی می‌کند و به علت داشتن ویتامین B در کاهش و رفع ترس، عصبانیت، خمودی، اضطراب، هیجان و سستی مؤثرست. به گفته وی، توت فرنگی نقش مهمی در خون سازی بدن دارد و از خاصیت ضدعفونی کننده‌ای برخوردار است. وی درباره شستن این میوه گفت: ‌ توت فرنگی به علت تماس مستقیم با خاک، باید با دقت شسته شود و بهتر است با فشار آب، آلودگی را از روی این میوه پاک كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha