رییس مركزبهداشت شهید بلندیان قزوین گفت: رعایت‌اصول بهداشتی در استخرها از بروز بیماری‌ها عفونی و قارچی جلوگیری می‌كند.

دكتر "سعید اسكویی" روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: رعایت نكردن موارد بهداشتی از سوی مسوولان استخرها و شناگران بیماریهای اسهال، ناراحتی‌های گوارشی، عفونت چشم وگوش، بیماری‌های دستگاه‌تنفسی و پوستی مانند امراض قارچی و خارش پوست را به همراه خواهد داشت.

وی از مهمترین عوامل آلودگی آب استخرها را افزایش تعداد شناگران بیش از ظرفیت استخر،كنترل نكردن كلر باقیمانده درآب و كنترل بهداشتی شناگران پیش از ورود به استخر عنوان كرد.

این مسوول تصریح كرد: آشنایی مسوولان و كاركنان استخرها با اصول و ضوابط بهداشتی از بروز مشكلات و بیماری‌های مختلف جلوگیری و این ورزش را به‌تفریحی سالم و جذاب تبدیل می‌كند.

رییس مركز بهداشت شهید بلندیان قزوین، موارد بهداشتی استخرها را شامل تجهیزات ساختمان و تصفیه‌خانه‌ها، تاسیسات گندزدایی آب، كیفیت میكروبی و بهداشت كاركنان استخرها عنوان كرد.

دكتر اسكویی، میزان استفاده هر نفر از استخر را یك و هشت دهم متر مربع اعلام كرد و گفت: باافزایش شناگران، میزان كدری آب زیاد و در نتیجه عملكرد مواد گندزدایی كم می‌شود.

این مسوول توصیه كرد: شناگران پیش از ورود به استخرها دوش گرفته و از حوضچه ماده ضدعفونی استفاده‌كنند، همچنین از استفاده لوازم شخصی دیگران در استخر خودداری كنند.

وی تاكید كرد: شایسته است شناگران هنگام ابتلا به بیماری‌های روده‌ای از شناكردن در استخر بپرهیزند و تحت هیچ شرایطی از آب استخر ننوشند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha