به گفته مسوولان، طی ده سال گذشته 80 تا 85 درصد از چربی دریافتی ایرانیان چربی‌های اشباع شده بود که امروزه میزان دریافت این چربی‌ها به 65 درصد رسیده است.

دکتر« صفوی » مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام این خبر در گفت وگو با ایسنا، گفت: دریافت روغن و چربی باید کمتر از 30 درصد انرژی روزانه باشد و تا حد ممکن روغن‌های اشباع و ترانس از برنامه غذایی حذف شود.

وی با اشاره به این که طی 10 سال اخیر مصرف چربی های اشباع در میان ایرانی‌ها،20 درصد کاهش یافته است، افزود: در این مدت کاهش میزان چربی اشباع مصرفی ایرانی‌ها از 85 درصد به 65 درصد کافی نیست و باید این مقدار مصرف، شتاب بیشتری داشته باشد.

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، مصرف ناکافی میوه و سبزیجات را نیز مشکل دیگر تغذیه در کشور عنوان و تصریح کرد: هم‌ اکنون مصرف سبزی و میوه‌جات در کشور نصف نیاز واقعی است. در حالی که با مصرف میزان کافی این نوع مواد غذایی می توان از بسیاری از بیماری‌ها از جمله سرطان‌های دستگاه گوارش پیشگیری کرد.

دکتر صفوی در پایان، کاهش مصرف قند و شکر به کمتر از 10 درصد انرژی روزانه و کاهش مصرف نمک به کمتر از 5 گرم در روز را از دیگر مواردی عنوان کرد که افراد باید در رژیم غذایی به آن توجه کنند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha