سلامت نیوز: همایش علوم دارویی ایران به صورت دو سالانه توسط انجمن متخصصان علوم دارویی ایران و با همکاری یکی از دانشکده های داروسازی کشور برگزار می گردد.

به گزارش سلامت نیوز، سیزدهمین دوره این همایش پس از میزبانی دانشگاه علوم پزشکی زنجان در دوره قبل، شهریورماه امسال از تاریخ سیزدهم لغایت شانزدهم به میزبانی دانشکده داروسازی اصفهان در مرکز همایش های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار می شود.

ریاست همایش برعهده دکتر شاهین شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و قائم مقام وزیر در این استان و دبیری همایش بر عهده دکتر سید ابوالفضل مصطفوی رئیس دانشکده داروسازی می باشد. همچنین دکتر ولی الله حاج هاشمی بعنوان دبیر علمی همایش و دکتر احمد موحدیان عطار بعنوان  دبیر اجرایی همایش اجرای مسئولیت می کنند.

دکتر مصطفوی برگزاری این همایش را در جهت اطلاع از پیشرفت های حاصله در علوم دارویی حائز اهمیت دانسته و اظهار داشت: داروسازی و علوم دارویی به سرعت درحال پیشرفت  و تغییرات اساسی می باشند. این علوم در دنیا و به تبع آن در ایران از سمت و سوی تهیه و ارائه دارو به سمت بیمار محوری و پیگیری سلامت بیمار در حال تغییر جهت می باشد. علاوه بر آن کشورما به عنوان یک کشور در حال توسعه نیازمبرم به تبدیل ایده ها و تحقیقات علمی به محصولات دارویی جهت ورود به بازار دارد.

این همایش فرصتی است که می تواند بستری مناسب جهت ارتباط هرچه بیشتر بین محققین علوم دارویی، اعضای هیئت علمی، مسئولین و متخصصین صنایع دارویی و دانشجویان سراسر کشور فراهم کند. بعلاوه با توجه به حضور شرکت کنندگانی از کشورهای منطقه، کانادا، آمریکا و برخی کشورهای اروپایی امکان ایجاد و گسترش همکاری های علمی تحقیقاتی با محققین و متخصصین این کشورها از جمله اهداف و دستاوردهای این سری همایش ها می باشد.
قابل ذکر است ثبت نام در این همایش جهت ارائه مقاله و همچنین شرکت به عنوان شرکت کننده آزاد از طریق درگاه اینترنتی www.ipsc2012.com مقدور می باشد. همایش در چهارده محور از قرار زیر اجرا میشود:
1.    بیوفارماسیوتیکس، فارماکوکینتیکس و متابولیسم دارو
2.    داروسازی بیمارستانی، شهری و بالینی
3.    شیمی دارویی
4.    آنالیز دارویی و تضمین کیفیت
5.    بیوتکنولوژی دارویی
6.    آموزش داروسازی و داروسازی حرفه ای
7.    نانوتکنولوژی دارویی
8.    تکنولوژی دارویی
9.    اقتصاد دارویی و اپیدمیولوژی دارویی
10.    فارماکوگنوزی
11.    فارماکولوژی
12.    فیتوشیمی
13.    داروسازی هسته ای
14.    سم شناسی

مهلت ارسال مقالات تا تاریخ 15/2/91 تعیین شده بود که به دنبال استقبال شرکت کنندگان تا تاریخ 31/2/91 تمدید شد. ضمنا علیرغم وجود مشکلاتی که در ایتدا در روند ارسال مقالات وجود داشت، تاکنون بیش از 350 عنوان مقاله به دبیرخانه همایش  ارسال شده است.

همایش مذکور علاوه بر فرصت ارائه مقاله برنامه ها جانبی دیگری همچون سخنرانی های علمی توسط سخنرانان برجسته مهمان،  برگزاری کارگاههای آموزشی، برگزاری نمایشگاه و پنل و همچنین بازدیدهای علمی و گردشگری خواهد داشت که جزئیات آنها متعاقبا از طریق سایت همایش اعلام خواهد شد.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha