رییس بیمارستان فارابی گفت: با وجود سیستم‌های حمایتی و اقدامات پیشگیرانه در خصوص تشخیص به موقع عیوب انکساری، آمار تنبلی چشم در کشور و در سالهای اخیر کاهش چشمگیری داشته است.

سلامت نیوز : دکتر محمود جباروند در گفت وگو با ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: در عیوب انکساری بیمار نمی‌تواند به وضوح تصاویر را ببیند و علت آن عدم تشکیل تصویر شیئی بر روی شبکیه است. عیوب انکساری می‌تواند به صورت نزدیک بینی و دوربینی، آستیگماتیسم و یا ترکیبی از اینها باشد.

وی افزود: عیوب انکساری زمینه ژنتیکی داشته و معاینه کودکان برای تشخیص این عیوب از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر این عیوب به موقع اصلاح نشود منجر به تنبلی چشم می شود.جباروند تصریح کرد: با وجود سیستم‌های حمایتی و پیشگیرانه در این خصوص باعث شده است که کودکان به موقع به پزشکان ارجاع شوند و آمار تنبلی چشم در سالهای اخیر کاهش چشمگیری داشته است.رییس بیمارستان فارابی اظهار کرد: با توجه به پیشرفت‌ها و تکنولوژی‌های نوین که در سالهای اخیر در کشورمان به وجود آمده بیماران مبتلا به عیوب انکساری تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند و در صورتی که بیمار خوب انتخاب شود نتایج جراحی بسیار رضایت بخش خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha