سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۸۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 483

به گفته پزشكان متخصصان تغذیه، رژیم غذایی افراد یكی از مهمترین عوامل تضمین كننده سلامت آنهاست از اینرو در انتخاب رژیم غذایی ملاحظات فراوانی باید لحاظ شود لذا توجه به وجود موادی چون ماهی، سبزیجات، روغن ماهی و میوه در رژیم غذایی امری مهم است.

6 نكته مهم در انتخاب رژیم غذایی
به نقل از پایگاه خبری آسوشیتدپرس؛ مصرف حداقل 2 بار در هفته ماهی تن و ماهی قزل آلا در جلوگیری از بروز بیماری قلبی در افراد از خطرات آلودگی جیوه نیز آنها را مصون نگه می‌دارد.
بنابراین گزارش و براساس مطالعات آماری انجام شده مردم فرانسه به دلیل مصرف بیشتر انگور نسبت به مردم آمریكا قلب سالم تری دارند و پزشكان این نتایج را تأیید كرده‌اند.
به گفته پزشكان جایگزینی مصرف گوشت ماهی بجای گوشت قرمز به همراه مصرف مقادیر زیادی سبزی و میوه‌ها و كمی غلات افراد را در مقابل بروز بیماری آلزایمر ایمن می‌كند.
این گزارش حاكیست: مصرف برخی ماهی های دریایی نظیر شاه ماهی و یا دم ماهی به دلیل بروز آلودگی های جیوه‌ای برای زنان باردار و كودكان توصیه نمی شود.
همچنین پزشكان و متخصصان تغذیه مصرف اسفناج و سبزی‌های مشابه را به دلیل داشتن منابع سرشار و غنی ویتامین E و آنتی اكسیدان‌های متنوع سودمند می‌داننند و به گفته آنان مصرف این نوع رژیم غذایی باعث می شود تا بدن با فعالیت شیمیایی برخی سلول‌ها كه ایجاد اختلال در متابوسیم بدن می‌كنند مقابله كند.
یادآور می‌شود: مطالعات دیگر نشان می‌دهد كه مصرف زیاد سبزی‌ها از بروز زوال عقل كه متناسب با پیری و زوال عقل در افراد است جلوگیری می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha