سلامت نیوز: وزیر بهداشت درباره اخباری مبنی بر تغییر در آیین نامه شورای عالی بیمه سلامت و سلب دبیری این شورا از وزارت بهداشت و واگذاری آن به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: آیین نامه شورای عالی بیمه سلامت هنوز در بحث و مهاجه است و به نتیجه نهایی نرسیده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت، دکتر مرضیه وحید دستجردی افزود: اما تلاش می‌کنیم که چگونه می‌توان این آیین نامه به نحوی تغییر کند تا متناسب با وضعیت کشور باشد.

وی در این باره افزود: بر اساس آنچه که پیش از این از سوی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت و راهبردی ریاست جمهور مطرح شده بود، ریاست شورای عالی بیمه سلامت با شخص رییس جمهور و دبیرخانه آن در وزارت بهداشت بود. ممکن است تغییراتی در این زمینه ایجاد شده باشد که تلاش می‌کنیم به همان شکلی که ابتدا از سوی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت و راهبردی ریاست جمهور به دست ما رسیده است، بازگردد.

وزیر بهداشت که با ایسنا سخن می‌گفت، درباره تعرفه‌های تشخیصی – درمانی ۹۱ نیز گفت: معاونت درمان وزارت بهداشت در مورد تعرفه‌های تشخیصی – درمانی سال جاری به نتیجه رسیده و نظرات خود را اعلام کرده ‌است.

وی افزود: اکنون لازم است برای تعیین و اعلام تعرفه‌ها، شورای عالی بیمه سلامت تشکیل شود اما این شورا هنوز تشکیل نشده است و به این ترتیب قاعدتا تعرفه‌ها باید یا در دولت یا محل دیگری تصویب شود. در زمینه تعرفه‌ها منتظر هستیم که مشخص شود آیا شورای عالی بیمه سلامت تشکیل می‌شود یا باید اعلام تعرفه‌ها را در دولت انجام دهیم.

وزیر بهداشت تاکید کرد: نظر وزارت بهداشت درباره رشد تعرفه‌های تشخیصی – درمانی سال جاری پیش از این توسط دکتر امامی رضوی منعکس شده است و نظر وزارت بهداشت همان نظر معاونت درمان است.

دستجردی در خاتمه گفت: باید منتظر باشیم تا مشخص شود در جلسه دولت که از نظرمان دفاع می‌کنیم به چه نتیجه‌ای می‌رسیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha