یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۲

تاكنون 57 هزار نفر از زنان امدادگر آموزش‌های لازم امداد و نجات دیده‌اند و این تعداد در سال‌جاری به 100 هزار نفر افزایش می‌یابد.

 سلامت نیوز :ابوالحسن فقیه، رئیس جمعیت هلال‌احمر كشور در گفت‌وگو با ایران ؛  در گردهمایی مهرآفرینان توانا و نخستین مانور امداد و نجات زنان امدادگر با اعلام این خبر گفت: طرح به كارگیری بانوان در عملیات‌های امداد و نجات از دو سال قبل كلید خورد و از آنجا كه در حوادث مختلف نیمی از حادثه‌دیدگان زنان هستند، لذا مقرر شد تیم‌های ویژه‌ای برای خدمت‌رسانی به زنان آسیب‌دیده تدارك دیده شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران ؛نجات، كمك‌های اولیه، مقابله با حوادث جاده‌ای، اطفای حریق، آوار و... را دیده‌اند و در سطوح شعب، شهرستان‌ها و استان‌ها مانورهای بسیاری را برای آمادگی برگزار كرده‌اند. فقیه درباره مشكلات موجود در زمینه استفاده امدادگران زن از وسایلی چون موتوسیكلت برای ارائه خدمت در حوادث خاص توضیح داد: زنان امدادگر در زمینه استفاده از وسایل امدادی از جمله خودرو نجات، موتور، آمبولانس و... آموزش می‌بینند و در هنگام حوادث در استفاده از این وسایل برای زنان امدادگر هیچ محدودیتی وجود ندارد. وی اظهار كرد: در جلسه‌ای كه با مراجع عظام قم داشتیم هم درباره فعالیت زنان امدادگر در جمعیت هلال‌احمر توضیح دادیم و این موضوع مورد تأیید آنها قرار گرفت. به گفته فقیه بهترین عملكرد فرهنگی برای اثبات جایگاه زنان امدادگر اثبات توانمندی‌های آنها است. محمود مظفر، رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر نیز در این مراسم از حضور زنان امدادگر در سواحل دریا خبر داد. وی افزود: 30 درصد از 20 هزار نفری كه در هفته هلال احمر درجه دریافت كردند، زنان امدادگر بوده‌اند.

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha