سعید مرتضوی مدیرعامل صندوق تأمین‌اجتماعی کشور صبح دیروز در مراسمی که همزمان با ولادت با سعادت حضرت زهرا (س) و به منظور پاسداشت مقام زن برگزار شد، اهم اقدامات خود را از زمان تصدی پست مدیر عاملی این صندوق تاکنون تشریح کرد.

گزارش اقدامات 40 روزه مدیرعامل صندوق تأمین‌اجتماعی

 سلامت نیوز : وی افزود: امروزه با گذشت بیش از سه دهه از انقلاب اسلامی، شاهد موفقیت چشمگیر زنان ایرانی در عرصه‌های مختلف فعالیت اجتماعی، به ویژه در سطوح گوناگون کارشناسی و مدیریتی مجموعه تأمین‌ اجتماعی هستیم، به طوری که بیش از 26 هزار نفر از زنان شاغل در صندوق اشتغال دارند. وی در ادامه به انعقاد تفاهمنامه ارتقای خدمات تخصصی و فوق تخصصی در بیمارستان میلاد در تاریخ هجدهم اردیبهشت با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اشاره کرد و گفت: بر اساس این تفاهمنامه بیمارستان میلاد به قطب درمان‌ تخصصی و فوق تخصصی پزشکی در کشور تبدیل خواهد شد. مرتضوی به پرداخت مطالبات معوق مراکز طرف قرارداد به مبلغ 1100 میلیارد تومان اشاره کرد و افزود: مطالبات بیمارستان‌ها، پزشکان، دندانپزشکان، داروخانه‌ها و مراکز تصویربرداری و سایر مراکز طرف قرارداد با تأمین‌اجتماعی طی 40 روز گذشته پرداخت شده و مطالبات آنها هم اکنون به روز شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران ؛ وی منتفی کردن انتقال بیمارستان شهید دکتر لبافی‌نژاد به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را جزو عملکرد خود در ایام گذشته برشمرد. مرتضوی در بخش دیگری از سخنان خود به اخذ مجوز استخدام 5777 نفر نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: 3013 نفر آن برای اجرای قانون ارتقای بهره‌وری کارکنان بالینی نظام سلامت و 2764 نفر برای تکمیل کادر مورد نیاز در دو بخش بیمه‌ای و درمان به جایگزینی نیروهای خروجی و تأمین نیروی مورد نیاز واحدهای آماده بهره‌برداری است. مرتضوی افزود: در طول 40 روز گذشته و با پیگیری‌های مستمر، مسائل مربوط به 62 هزار میلیارد ریال مالیات موضوع مطالبات سازمان امور مالیاتی به حساب صندوق تأمین‌اجتماعی و اعاده اجرائیه این موضوع نیز در حال حل و فصل شدن است. وی به وصول مطالبات صندوق تأمین‌اجتماعی به میزان 35 هزار میلیارد تومان از طریق واگذاری سهام دولت در 21 شرکت و بانک اشاره کرد و گفت همان طور که گفته شده این مطالبات از سال 1357 معوق مانده بود.

مرتضوی در ادامه گفت: طرحی تدوین شده است که با وصول این مطالبات از محل واگذاری سهام شرکت‌های یاد شده شرکتی با شرکت سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی نوین (شستان) ایجاد شود که در 3 هلدینگ صنایع نفت و گاز، صنایع فلزی و مواد و بانک و بیمه فعالیت خواهد کرد. وی خاطرنشان کرد: کارشناسان معتقدند با شروع فعالیت شستان و کسب درآمد 21 شرکت یاد شده، صندوق تأمین‌ اجتماعی قادر خواهد بود به حقوق و مزایای بازنشستگان و مستمری بگیران سراسر کشور مبلغ قابل توجهی اضافه کند که امیدواریم با تصویب هر چه سریع‌تر این موضوع در هیأت امنا این مهم محقق شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha