یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۲

فرمانده نیروی انتظامی با بیان این‌كه تاكنون دستوری در مورد برخورد با قلیان به ناجا داده نشده است، گفت: اتفاق خوبی نیست كه هر سازمانی كم‌كاری كرده و مشكلات خود را به گردن پلیس بیندازد.

 سلامت نیوز :سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در مورد برنامه پلیس برای برخورد و جمع‌آوری قلیان‌ها گفت: هر صنفی تابع نظام صنفی مربوطه است و اصناف باید نظارت داشته باشند. وی با بیان این‌كه در بحث برخورد با دخانیات وزارت بهداشت مأموریت دارد، گفت: نظارت در این بخش برعهده وزارت بهداشت و صنف مربوطه است. فرمانده ناجا با بیان این‌كه در این گونه موارد اگر تذكر و اخطار صنفی مؤثر واقع نشد طبیعتاً پلیس وارد می‌شود، گفت: اما فعلاً دستوری در مورد برخورد با قلیان به ناجا داده نشده است. وی درباره ارائه سرویس قلیان به افراد زیر 18 سال در برخی از سفره‌خانه‌ها كه مطابق قانون ممنوع است، گفت: قراردادن قلیان در دایره جرایم، كار سختی است، اینكه قلیان را با حشیش، هروئین و ... ملحق و ممنوع كنیم، كار سخت و نشدنی است. 


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران ؛ احمدی‌مقدم با بیان این‌كه از نظر مقررات صنفی نیز باید جلوی ترویج قلیان و دخانیات را گرفت، گفت: مصرف قلیان را باید در اماكن عمومی و غذاخوری‌ها ممنوع كرد و به نظرم این كار باید صورت گیرد و این كار نیاز به مداخله پلیس ندارد. وی با اشاره به اقدامات صنفی مؤثر در برخورد با سفره‌خانه‌های متخلف به ایسنا گفت: اگرصنف مربوطه اخطار دهد، فعالیت این‌گونه واحدها را ممنوع و جواز آنها را باطل و صنف مربوطه را برابر اختیارات جریمه كند این نیاز به ورود پلیس ندارد.احمدی‌مقدم افزود: این اتفاق خوبی نیست كه هر سازمانی كم‌كاری و مشكلات خود را به گردن ناجا بیندازد و پلیس هم صحیح نیست در هر حوزه‌ای مداخله كند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha