رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر اعلام کرد: تا پایان امسال تیم تخصصی امداد هسته ای که دوره‌های ویژه دیده اند آماده فعالیت و حضور در حوادث احتمالی می‌شوند.

 سلامت نیوز : محمود مظفر رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفتگو با مهر برنامه های در دست اقدام سازمان امداد و نجات را در سال جاری تشریح کرد.

امداد و نجات غریق در دریا و ساحل متولی ندارد

وی در مورد آغاز فصل تابستان و امدادساحلی هلال احمر گفت: متاسفانه امداد ساحلی در کشور متولی ندارد. فدراسیون نجات غریق می آید ولی اعتبارات مالی ندارد. سازمان امداد و نجات هلال احمر به دلیل داشتن امکانات و بیش از 28 پایگاه ساحلی بارها و بارها اعلام آمادگی کرده است تا مسئولیت امداد ساحلی و دریایی را عهده دار شود. ولی هنوز پاسخی از سوی متولیان شنیده نشده است.

در سومالی دیگر کسی بر اثر گرسنگی نمی میرد

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در مورد آخرین وضعیت امدادرسانی در سومالی گفت: خوشبختانه دیگر مشکلی به نام مرگ بر اثر گرسنگی نداریم. هم اکنون ماموریت امداد و نجات در سومالی به پایان رسیده و با ایجاد درمانگاههای ثابت و سیار کار تحویل حوزه بهداشت و درمان هلال احمر شده است. ولی نکته قابل تامل این است که وقتی دو روز بخش درمانی به دلیل جابجایی ها تعطیل بود بسیاری از مردم سومالی اعتراض کردند زیرا بیشتر راغبند توسط تیمهای درمانی ایران معاینه شوند. ولی آنچه حائز اهمیت است موضوع امنیت است که باید این کشور امن باشد تا بتوان از منابع دریایی و کشاورزی آن برای رونق کشور استفاده شود. در هر حال هلال احمر در تمامی زمینه ها حتی ساخت زندگی و حیات مجدد در این کشور از تمام توان خود استفاده می کند.

تیم امداد هسته ای تا پایان سال آماده است

محمود مظفر در پاسخ به اینکه آخرین وضعیت تیمهای امداد هسته ای هلال احمر به کجا رسید گفت: در حال حاظر یک تیم 30 نفره تحت آموزشهای تخصصی از سوی دانشگاه مالک اشتر قرار گرفته اند. این تیم ویژه دوره های MBA (مدیریت) در رشته مدیریت حوادث هسته ای را دیده و تا آخر امسال می توانیم بگوییم یک تیم ویژه و حرفه ای حوادث هسته ای در ایران خواهیم داشت.

تمام 250 هزار امدادگر هلال احمر درجه بندی می شوند

رئیس سازمان امداد و نجات در پاسخ به اینکه آیا تنها 20 هزار امدادگر هلال احمر شامل رده بندی و دریافت درجه می شوند گفت: خیر ما در حال حاظر 250 هزار امدادگر داریم که در فاز نخست 20 هزار نفر آنها درجه بندی شدند و باقی آنها به مرور زمان زیر چتر درجه بندی قرار می گیرند.

250 امدادگر امسال جذب سازمان امداد و نجات می شوند

مظفر در مورد جذب 500 نیروی جدید به بدنه هلال احمر کشور گفت: 250 نفر از این نیروها جذب سازمان امداد و نجات می شوند که بیشتر در پایگاههای امداد کوهستان، بین شهری و ساحلی مستقر و مشغول فعالیت خواهند شد.

شهردار گفت نیازی به حضور هلال احمر نیست

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در پاسخ به اینکه چرا هلال احمر در حادثه مترو وارد نشد گفت: در این حادثه ما با سرعت توسط بالگرد و خودروها و تجهیزات امدادی وارد حادثه شدیم. حتی بالگرد هم نشست. ولی خود شهردار گفت نیازی نداریم و خودمان می توانیم امور امدادی و حوادث را مدیریت کنیم و ما مجبور شدیم بالگرد و نیروها را برگردانیم. ما حتی پمپهای تخلیه آب هم داشتیم و 6 ساعت هم بودیم و در نهایت رفتیم.وی گفت: نکته مهم این است که این سیلاب نشان داد مسیر این رودخانه صحیح نیست.

هلال احمر با دستور مراجع ذیصلاح قبل از انفجار بمب حضور دارد

محمود مظفر در پاسخ به اینکه در حوادثی مانند بمب گذاریها نقش هلال احمر چیست گفت: اگر در محل حادثه حضور داشته باشیم می رویم و اگر نباشیم تنها با دستور ذیصلاح می توانیم حضور یابیم و لایحه حفاظتی را قبل از انفجار تشکیل دهیم و در این زمینه آموزش دیده ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha