یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۶
کد خبر: 48333

مشکلات مربوط به نرخ تعرفه خدمات پزشکی از ناهماهنگی بین افراد مسئول و تصمیم گیرنده در این زمینه ناشی ‌می‌شود.

تعرفه‌های خدمات پزشکی واقعی نیستند

 سلامت نیوز : رییس انجمن آسم و آلرژی ایران گفت: تعرفه‌های خدمات پزشکی که از سوی نهادهای رسمی اعلام ‌می‌شود واقعی نیستند وبا واقعیت‌های موجود جامعه انطباق ندارند.

محمد قریب قره گوزلو در گفت‌و‌گو با ایلنا در این باره گفت: نهادهای مسئول باید در زمینه تعیین نرخ تعرفه خدمات پزشکی کار کار‌شناسی کنند تا این مساله به صورت علمی و دقیق حل شود. وی با تاکید بر اینکه متاسفانه این نابسامانی‌ها در مورد نرخ تعرفه پزشکی هر ساله دیده می‌شود خاطرنشان کرد: مشکلات مربوط به نرخ تعرفه خدمات پزشکی از ناهماهنگی بین افراد مسوول و تصمیم گیرنده در این زمینه ناشی ‌می‌شود. رییس انجمن آسم و آلرژی ایران در مورد افزایش حق ویزیت از سوی پزشکان گفت‌: وقتی که خیلی از کالا‌ها گران ‌می‌شود و کسی به مردم در این زمینه توضیح نمی‌دهد پزشکان هم این استنباط را ‌دارند که با گران شدن هر کالای دولتی و غیر دولتی در سال، باید حق ویزیت خود را بالا ببرند. وی در ادامه با بیان اینکه در حوزه بیماری‌های آلرژی داروهای منحصر به فردی وجود دارد که همچنان بیمه نشده‌اند افزود: شاید بیماری‌های آلرژی خیلی جدی برای شرکت‌های بیمه تلقی نمی‌شوند.

قره گوزلو افزود: برخی از آنتی هیستامین‌ها قیمت‌های قابل توجهی دارند به طوری که قیمت آن‌ها حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان است و لازم است که مریض ۲ عدد از آن‌ها را در روز استفاده کنند كه هزینه سنگینی بربیمار تحمیل می‌كند از این رو بیمه باید این مساله را مورد توجه قرار دهند. رییس انجمن آسم و آلرژی ایران با تاکید بر اینکه در کشورما با این سطح اقتصادی، انتظار است که پزشک برای برقراری تنوع درمانی برای مریض دستش باز باشد افزود: ممکن است برخی بیماران نسبت به مصرف یک دارو برای درمان آلرژی دچار سردرد یا ریزش مو شود که پزشک باید دستش باز باشد تا آن دارو را تغییر دهد. قره گوزلو افزود: به دلیل اینکه بعضی از این دارو‌ها پوشش بیمه‌ای خوبی ندارند دست پزشک در برخی مواقع برای تجویز دارو بسته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha