سه‌شنبه ۵ تیر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 4834

گروهی از دانشمندان ایتالیایی با بررسی اثرات انواع مختلف برخی از مولکولهای کوچک "میکرو آر ان آ" موفق شدند برای تولید خون یک کارخانه سلولهای بنیادی را کشف کنند.

کشف مدیر کارخانه خون سازی سلولهای بنیادی !

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محققان موسسه عالی بهداشت که نتایج تحقیقات خود را در مجله "نیچر سل بیولوژی" منتشر کرده اند، کشف کردند که مولکولهای کوچک "میکرو- آران آ" می توانند با هدایت و مدیریت سلولهای بنیادی، این سلولها را تبدیل به یک کارخانه خون سازی کنند.

این دانشمندان با بررسی تاثیرات انواع مختلف میکرو - آران آ روی سلولهای بنیادی بی تفاوت دانستند که این مولکولهای کوچک در داخل سلول عملکردهای مختلفی دارند که از آن جمله می توان به نقش رونوشت کردن آنها اشاره کرد.

بنابراین گزارش، نوع دوم این مولکول می تواند پیام رونوشت برداری را به سلولهای بنیادی بی تفاوت و خام ارسال کند. در این فرایند دانشمندان موفق شدند گلبولهای سفید مونوسیتی و گلبولهای قرمزبدست آورند.

در این خصوص انریکو گاراچی رئیس موسسه عالی بهداشت اظهار داشت: "کاربردهای این کشف می تواند تولید خون به کمک سلولهای بنیادی را جایگزین تولید خون تزریقی کند. شناسایی و استفاده ازاین میکرو آران آ می تواند راه جدیدی برای تولید خون بگشاید که از آن می توان به عنوان "کارخانه خون سازی" نام برد."

این دانشمندان در حال حاضر مشغول کار روی انواع مختلف آر ان آ هستند که به کمک آنها بتوانند انواع دیگری از میکرو آرآن آ را شناسایی کنند که علاوه بر تولید گلبولهای قرمز و سفید، دیگر عناصر موجود در خون از جمله پلاکت ها را تولید کند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha