سلامت نیوز: سید بهروز ظهوریان یكی از اعضای انجمن اپتومتری خراسان برای نخستین بار موفق به طراحی و تولید نخستین یونیت ایرانی معاینات چشمی شده است.

به گزارش سلامت نیوز، این دستگاه كه در دوازدهمین كنگره ملی اپتومتری خراسان به نمایش درآمده است به اپتومتریست ها و چشم پزشكان كمك می كند تا به راحتی معاینات چشمی را انجام دهند.

ظهوریان تولید كننده نخستین یونیت ایرانی به عنوان دستگاه یونیت ریفراكشن ترایل لنز با تسهیل معاینه چشم گفت: برای طراحی و تولید این دستگاه هفت سال زمان صرف شده است و این محصول با شماره ثبت 381 اداره ثبت شركت ها و مالكیت صنعتی به ثبت رسیده است.

وی افزود: این یونیت دارای جایگاه هایی برای قرار دادن دستگاه های مختلف معاینات چشمی و جعبه معاینه است و یك صندلی برای قرار گرفتن بیماران دارد.

ظهوریان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در آغاز نوروز 91 گفت: امید است امسال تولید كنندگان و سرمایه گذاران ایرانی توجه بیشتری به اختراعات فرزندان این كشور داشته باشند تا محصولاتی كاربردی همچون یونیت معاینات چشمی كه پیش از این از خارج از كشور به ایران وارد می شده است به تولید انبوه برسد و در ضمن جلوگیری از خروج ارز كشور برای این سرزمین ارزآوری نیز داشته باشد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha