دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۳
کد خبر: 48358

گل حنا گیاهی چند ساله و بومی آفریقاست. برای پرورش مطلوب این گیاه باید محیطی کاملا مرطوب فراهم کنید در این صورت است که گل حنا تقریبا در تمامی سال گل می دهد.

 سلامت نیوز : گل حنا گیاهی چند ساله و بومی آفریقاست. برای پرورش مطلوب این گیاه باید محیطی کاملا مرطوب فراهم کنید در این صورت است که گل حنا تقریبا در تمامی سال گل می دهد. خاک مورد استفاده برای این گیاه باید رطوبت را به خوبی حفظ کند بنابراین گلدان را با مخلوطی از خاکبرگ و خاک باغچه پر کنید و مقداری خزه بر روی خاک قرار دهید.

در فصل تابستان آبیاری این گیاه باید هر روز انجام شود تا رطوبت لازم فراهم شود بنابراین باید در زمان کاشت، زهکشی در ته گلدان قرار دهید تا تجمع آب باعث پوسیدگی ریشه گیاه نشود.به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ گل حنا گیاهی سایه پسند است و باید از تابش مستقیم آفتاب محفوظ بماند البته در زمستان می توانید این گیاه را چند ساعتی در معرض نور خورشید قرار دهید چون این کار برای ادامه گلدهی آن مفید خواهد بود.اگر می خواهید گیاهی پرپشت و انبوه داشته باشید باید به طورمرتب نوک شاخه های جوان را بچینید همچنین با شروع فصل بهار یک هرس کامل بر روی سرشاخه های این گیاه انجام دهید.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha