یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۲
کد خبر: 48365
سلامت نیوز: لخته شدن خون یا ترمبوز (Thrombuz)، در شریان‌ها و رگ‌ها رخ می‌دهد و جریان خون را محدود می‌کند و ممکن است از جای خود رها شده و به سایر بخش‌های بدن سرایت کند.    
به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام نیوز (12 may)، دانشمندان ادعا می‌کنند، یک نوع مواد داروئی در سیب‌، پرتقال و پیاز وجود دارد که از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند.


آنها معتقدند که rutin که در چای سیاه و سبز نیز وجود دارد، در آینده می‌تواند برای درمان و جلوگیری از حملات قلبی و سکته‌ها، مورد استفاده قرار بگیرد.

محققان دانشگاه هاروارد (Harvard)، دریافتند که این ماده در مسدود کردن آنزیم خطرناکی که باعث شکل‌گیری لخته خون می‌شود (PDI)، کمک می‌کند. این آنزیم هنگام شکل‌گیری لخته خون در شریان‌ها و رگ‌ها، به سرعت رها می‌شود.

محققان در این تحقیق، قابلیت 500 ماده مختلف را در مسدود کردن این آنزیم بررسی کردند و دریافتند که rutin از همه آنها موثرتر می‌باشد. آنها دریافتند که این ماده باعث جلوگیری از لخته شدن خون در شریان‌ها و رگ‌ها می‌شود.

محققان امیدوارند در آینده نزدیک از این ماده برای درمان بیماران در معرض حملات قلبی و سکته، استفاده کنند.

لخته شدن خون یا ترمبوز (Thrombuz)، در شریان‌ها و رگ‌ها رخ می‌دهد و جریان خون را محدود می‌کند و ممکن است از جای خود رها شده و به سایر بخش‌های بدن سرایت کند.

اگر لخته شدن در یکی از شریان‌های اصلی که به قلب منجر می‌شود رخ دهد، باعث حمله قلبی می‌شود. همچنین لخته شدن خون در شریان‌های مغزی نیز منجر به سکته می‌شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha