یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۰
کد خبر: 48373

یك پزشك متخصص چشم، طولانی شدن بیماری «تراخم» و تاخیر در درمان این بیماری را از عواملی دانست كه منجر به از دست دادن قسمتی از دید یا نابینایی كامل افراد مبتلا می شود.

 سلامت نیوز : یك پزشك متخصص چشم، طولانی شدن بیماری «تراخم» و تاخیر در درمان این بیماری را از عواملی دانست كه منجر به از دست دادن قسمتی از دید یا نابینایی كامل افراد مبتلا می شود.

دكتر علی صالحی در گفت وگو با ایرنا گفت: تراخم نوعی عفونت مزمن چشمی است كه موجب التهاب و ایجاد ترشح چركی در چشم می شود.وی مبارزه با این بیماری و پیشگیری از آن را بسیار آسان و كم هزینه عنوان كرد و افزود: افراد مبتلا به تراخم با مراقبت بهداشتی و رعایت نكاتی ساده اما مهم می توانند سلامت چشم خود را حفظ كنند.صالحی هشدار داد: فردی كه مبتلا به بیماری تراخم چشم است چنانچه بدرستی نكات بهداشتی را رعایت نكند بینایی خود را از دست می دهد. این متخصص چشم افزود: تعداد زیادی از میكروب ها، باكتری ها و ویروس ها از طریق دست آلوده، آب آلوده، حوله، گرد و غبار، مگس و اشیاء مختلف به چشم منتقل و باعث ایجاد عفونت و التهاب می شود.
دكتر صالحی، نور مستقیم آفتاب، نور شدید و دیدن اشیای بسیار براق را از عواملی دانست كه باعث خستگی و آسیب رساندن به چشم می شود. وی خاطرنشان كرد: در مواقعی كه بدلیل گرد و غبار و آلودگی جزئی، مخاط چشم تحریك و سبب ایجاد ترشح مختصر می شود، می توان ابتدا با چای دم كرده و صاف شده چند بار چشم را شست وشو داد تا گرد و غبار از چشم خارج شود.وی افزود: در صورتی كه با شست وشو با چای، ترشحات و تحریكات چشم برطرف نشد، فرد باید به پزشك مراجعه كند.هر ساله حدود دو میلیون نفر در دنیا بر اثر ابتلاء به بیماری تراخم، نابینا می شوند و چند برابر این تعداد نیز قسمتی از دید خود را از دست می دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha